טוני בנט (96) ליידי גאגא (35) מציעים אהבה למכירה

טוני בנט (96) ליידי גאגא (35) מציעים אהבה למכירה

תענוג לשמוע את בנט וגאגא - שנולדו בהפרש של 60 שנה - יוצאים לשיחה מוזיקלית חדשה כה מהנה.

4.5/5

אפשר כבר להכין  אותם לטקס הגראמי הבא. טוני בנט וליידי גאגא כנראה זכאים לפרס על אלבומם Love for Sale. גם האקדמיה להקלטות כבר רשמה אותם.
האלבום יצא בכמה תצורות – כולל קלטות (קסטות) – ביום חמישי (30 בספטמבר), מה שאיפשר לו להעפיל לרשימת מועמדי הגראמי השנתי ה -64.
Love for Sale יהיה אלבום האולפן האחרון של בנט בן ה-95, שאובחן כחולה בדמנציה בשנת 2016. המחלה לא מנעה ממנו להמשיך להקליט ולהופיע עד פרישתו מהופעות באוגוסט.

האלבום המשותף הראשון של בנט וגאגא, Cheek to Cheek, זכה בגראמי על אלבום הפופ הקולי המסורתי הטוב ביותר לפני שבע שנים. אם גם "אהבה למכירה" יזכה, הם יהיו הזוג הראשון שיזכה פעמיים בקטגוריה זו.
Love for Sale הוא אלבום האולפן ה -61 של בנט, השביעי של גאגא (ללא ספירת הפסקול A Star Is Born).  טוני בנט הוציא את אלבום האולפן הראשון שלו, Because of You, בשנת 1952. גאגא הוציאה את הראשון שלה, The Fame, בשנת 2008.
בנט זכה 18 פעמים בגראמי מתוך 36 מועמדויות. בנוסף, אלבום ההצדעה של "אמנים שונים" ( Various Artists), שחגג את מורשתו כשחגג 90, זכה בפרס לפני ארבע שנים.
Love for Sale, המורכב כולו משירי קול פורטר, הוקלט בין 2018 לתחילת 2020. זו תהיה השנה השנייה ברציפות בה יוצא אלבום מחווה לפורטר.True Love: A Celebration of Cole Porter של הארי קוניק ג'וניור היה מועמד בשנה שעברה. אלבום המחווה הראשון של פורטר שהיה מועמד בקטגוריה זו, היה של כוכב הקברט, בובי שורט "You're the Top: שירי אהבה של קול פורטר" (1999).
פורטר, אחד מענקי כותבי השירים ב"ספר השירים האמריקאי הגדול" (Great American Songbook), נפטר בשנת 1964 בגיל 73.
אם בנט, שנולד ב -3 באוגוסט 1926, יזכה בגראמי 2022, הוא יהפוך לזוכה הגראמי הכי קשיש השני אי פעם. בשיא מחזיק אגדת הבלוז פינטופ פרקינס Pinetop) Perkins) שזכה בפרס הגראמי בשנת 2010 על אלבום הבלוז המסורתי הטוב ביותר עבור Joined at the Hip, בשיתוף עם ווילי “Big Eyes” סמית.
יש מצב ש"אהבה למכירה" יקבל מועמדות לאלבום השנה.  טוני בנט היה מועמד לתואר הזה לפני 60 שנה עם I Left My Heart In San Francisco שיצא בשנת 1962.

ביקורת: טוני בנט ממשיך בסיפור האהבה שלו עם ספר השירים האמריקאי הגדול. הפעם הוא מוצא את דרכו בין 12 הסטנדרטים של קול פורטר המופיעים ב- Love For Sale אלבום הדואטים השני שלו עם ליידי גאגא, לעולם לא תנחשו כי אובחן כסובל מדמנציה לפני חמש שנים, ואינו יכול לשלוט אפילו בשיחה רגילה. מה כן? לבנט יש את השירים האלה מתחת לעור שלו, ולידי גאגא הנפלאה עושה עבודה מבריקה כדי לעזור לו להעביר אותם כמתנה אחרונה לעולם.

חובבי אלבום הדואטים הראשון של הזוג Cheek to Cheek (2011), כבר יודעים שלגאגא ובנט יש כימיה מחברת כנגד כל הסיכויים. היא מוכשרת להפליא, זמרת רוק וג'אז, שתורמת אנרגיות נפלאות לדואטים. המעבר שלה מרוק לג'אז לא ייאמן, כמו אישה שהכניסו לה טרומבון לגרון. בנט ממשיך בסגנון הרך שלו: תמיד שקול, זריז והגון. בניגוד לכוכבי הרוק, שפונים לסטנדרטים כחלק מתוכנית פרישה עצלה, בנט תמיד רצה להמשיך ללמוד מהם. תענוג לשמוע אותו ואת גאגא – שנולדו בהפרש של 60 שנה – יוצאים לשיחה מוזיקלית חדשה כה מהנה. נועדו. 

טוני בנט בהיכל התרבות ת"א 2014

Tony Bennett, Lady Gaga – I've Got You Under My Skin

Tony Bennett, Lady Gaga – Love For Sale

Tony Bennett, Lady Gaga – I Get A Kick Out Of You

טוני בנט פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן