טל גינת

טל גינת הודחה

אקס פקטור ישראל רבע הגמר

אלמוג קריאף, אנה טימופיי, דניאל יפה, טל גינת, יוסי שטרית, עידו ועטרה, Close Up
3.5/5

כמה צפוי: טל גינת, הזמרת האיכותית, הכי מיוחדת בתחרות הודחה ע"י השופטים עצמם. הם בחרו על פניה את יוסי שטרית, זמר מעולה כשלעצמו, ועדיין מייצג יותר ז'אנר ויכולת סלסול מאשר יכולת פרשנות. הפופוליזם ניצח גם הפעם. טל גינת היא זמרת של אינטרפרטציה, דרגה אחת לפחות מעל רוב הזמרים שהתמודדו. היא לקחה את "לב חופשי" המוכר ממוקי והעניקה לשיר ממד חדש בפרשנות תחושתית. פורטיס התלבט: "גמרת בנשימה  אחת למעלה" וגם אמר: "אבל זה היה יפה", וכרגיל, לא ברור מה פורטיס רוצה להגיד. אם זה נשמע לו צעקני מדי – שיגיד: לא אהבתי, כי זה נשמע צעקני, אבל פורטיס לא יודע מה הוא רוצה. הוא מעדיף להישאר נחמד. לא לכאן ולא לשם. צדק משה פרץ: טל גינת בנתה את השיר בהדרגה, לא פתחה מיד מבערים, והעניקה לו תוכן תחושתי משלה. לשירי מימון, מי שגינת היתה תחת חסותה, היו יומרות גבוהות יותר: "לקחנו שיר ורצינו להפוך אותו גדול מן החיים". שירי משחררת משפטים ללא בקרה. כשופטת, היא חייבת להיות מדויקת יותר בהסברים שלה. "גדול מן החיים" הוא סופרלטיב שלא ניתן לכמת. אנה טימופיי, שניסתה להיות "גדולה מן החיים" בביצועים האופראיים שלה, משתפרת מתוכנית לתוכנית. בגרסה שלה ללהיט הצרפתי Dernier Danse, היא הצליחה למצוא האיזון הנכון בין אופרה לפופ בחלוקת אנרגיות נכונה, להיות דרמטית בלי לנפח לאובר דרמה. זה היה ביצוע של זכיה בתחרות. פורטיס ניסה לגמד – "היא נשארת באזור הנוחות שלה". אז מה? אתה לא נשאר ב"אזור הנוחות" שלך כאמן? זה מה שאתה יודע לעשות הכי טוב.
עידו ועטרה: יש לי תחושה, שהתוכנית מתעסקת יותר בזוגיות שלהם מאשר ביכולות המוסיקליות שלהם להציג צמד מקורי מיוחד. הגרסה שלהם ל"נשבע לך" של משה פרץ ודודו אהרון הייתה לא בשר לא חלב. לא הצליחו להרים את השיר.
אלמוג קריאף: עשו מאמצים לשדרג לו את השיר הבינוני "חיכיתי לו" המוכר משרית חדד. הצמידו לו שתי סקסופוניסטיות, שתי רקדניות, השופטים קמו לרקוד במזרחית, משה פרץ ציין כי קריאף מכיר את כל השירים ואת כל הסלסולים. דבר אחד לא אמרו: בחירת השיר בשלב הזה של התחרות הייתה טעות, וגם הביצוע היה שבלוני עד סתמי. שמחה והילולה אינן מעידות  על איכות.
דניאל יפה: איך אפשר שלא לדבר בתוכנית ריאליטי על החתונה שלה, כשברקע גם החתונה של הרפאלי המתחנחנת. פורטיס עזר לה ולחבר שלה לבחור טבעת, אבל  הזהיר אותה, שכל ההתחלות בזוגיות יפות, אבל ההמשך בעייתי. לו (לפורטיס)  נהיה לו משעמם אחרי 30 שנה. ההפקה העמידה עמודי נורות  צבעוניים של השם שלה. לעברי לידר עדיין מפריעה האנגלית שלה. האם הוא מייעד אותה לקריירה בחו"ל? לפי כל מה שמסביב – רקדנים, כוריאוגרפיה, תאורה-תפאורה היא כבר שם. זמרת פופ מהוקצעת. לא מעבר לזה כשמדובר באיכויות שירה.
יוסי שטרית: טיפס גבוה בסלסול שלו ל"את לילה" של בועז שרעבי. נכון שזה היה מדויק מאוד, אבל אני מצטרף גם הפעם למשה פרץ: לא תמיד חייבים לסחוט את הקול עד הקצה. כולם כבר יודעים שיש לו קול מצוין, הוא משוחרר מחובת ההוכחה. מוטב שיתרכז בפרשנות ופחות בסלסולים.

עברו לחצי הגמר אנה טימופיי – Derniere Danse עידו ועטרה – "נשבע לך" אלמוג קריאף – "חיכיתי לו" דניאל יפה – Alone יוסי שטרית – "את לילה" הדחה Close Up – Price Tag טל גינת – לב חופשי,  Hope There's Someone

הדחה

Close Up – Price Tag
טל גינת – לב חופשי,  Hope There's Someone

וידיאו: אנה טימופיי – Derneier Danse

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. כרגיל מסכים , צפוי מאוד שהקהל שכבר כתבתי שהוא מקובע ידיח את הזמרת האיכותית וכל
    מי שהיה לו ניחוח חול , משהו מיוחד שלא שומעים הרבה בארץ
    לעומת זאת מי שנשארו , אלמוג , יוסי , עטרה ועידו , כולם שייכים לאותו ז'אנר שכבר נטחן עד דק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן