יגאל בשן צילום מרגלית חרסונסקי

קפה אצל ברטה

יגאל בשן הנשמות הטהורות

מילים: אהוד מנור. לחן: נתן כהן
5/5

" "כשאני שפוף ורע לי על הלב/ אני הולך אצל ברטה/ ואצלה יושב/ אני שותה קפה שחור/ מראה לה את היד/ אומרת לי – אתה נחמד/ תשים עשיריה בצד"
מתחילים עם גרסת יגאל בשן מהופעה 2013, התרפקות נינוחה של געגועים על להיט של כל הזמנים. הקהל לא יחמיץ הצטרפות. נוסטלגיית סוונטיז שממשיכה להפעים. שיר שאהוד מנור כתב על מגדת עתידות בהומור סטירי מלבב. נתן כהן הלחין ברומנטיות נוגה. מה שנשמע כשיר מחויך המלעג קלילות לפולחן הקוראות ביד, בקלפים ובקפה –  תורגם על ידי כהן לשיר ממנו נושבת תחושה סנטימנטאלית עמוקה.הלחן הנפלא, ההרמוניות של "הנשמות הטהורות" עם הזמרת נאוה ברוכין, יצרו את אחד השירים המופתיים ברפרטואר הישראלי לדורותיו, עשוי מחומרים משמרים.
אהוד מנור כתב את השיר על צדי צרפתי, שהיה הולך כשחקן צעיר (בטרם  הקריירה שלו כבמאי) למגדת עתידות, רחל לוי, שגרה מולו, כדי לקבל חיזוקים חיוביים בשעות משבר. יגאל בשן הקליט את השיר ראשון אחרי ששמע אותו בהופעות משותפות עם "הנשמות הטהורות" (נתן כהן, נאוה ברוכין, יורם ירוחמי) בפני חיילים במלחמת יום כיפור.
בשן ביקש אותו מנתן כהן פעם אחר פעם, וכשכהן ראה כי הקלטת השיר אינה נראית באופק, הסכים שבשן יקליט אותו לפני "הנשמות הטהורות". הנשמות התפוגגו. יגאל הפך למזוהה הדומיננטי עם השיר.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן