רסיטל למשורר, זמר ופסנתר

יהונתן גפן ודניאל סלומון

הפסנתר מארח 2008, אולם סוזן דלל.
4/5

דניאל סלומון עבד בזמנו (שנות התשעים) אצל הבן שלו, אביב (פסנתרן, מעבד),  השנים חלפו, האב, הבן ורוח הקודש והאמנות עברו כמה תחנות, והנה סגירת מעגל. יהונתן האב פוגש ב-2008 את סלומון על במה אחת, מגשש אל חיבור מוסיקלי מהסוג של "זה הכל בינתיים", ו"מכתבים למערכת"  עם דני ליטני (1974-6),  "שיחות סלון" עם דיוויד ברוזה ויעל לוי (1978), הווי ובידור עם שלמה גרוניך (1984).

מה חדש? אין הרבה. האיש נראה טוב, אינטונציה – אין מהפכות. סגנון – כנ"ל. מחויטים ומעונבים טיפטופ יעלו יהונתן ודניאל. דניאל שר ומנגן. יהונתן מדקלם ומספר, ובעיקר מצחיק. משתדלים למצוא חיבורים בין השירים של שניהם. יש שזה עובד יש שלא. דניאל משחיל לא רק את השירים שלו. גם קלאסיקות גפניות כ"מקום לדאגה", "הילדה הכי יפה", "שיר בין ערביים", "האישה שאיתי".

יהונתן הסטיריקן הוא כהרגלו על הבמה יותר בדרן מאשר משוררסטנדאפיסט יותר מסטיריקן.  מודה – צחקתי גם מקטעים ממוחזרים (מעודכנים)  גפן סיפר על איך זה לחזור לישראל אחרי כמה שנים באמריקה. נגע גם בגילו המתקדם – שישים (פעם באחת התוכניות הקודמות, הקטע נקרא "גיל 51") שזה סוג של היפוכונדריות פאתטית, החזיר לבמה קטעים ישנים "מיהו יהודי", "אני עם עצמי". והתגעגע לאהבה של פעם, לגברת הזו שיודעת להעניק אהבה. הבנות של היום עם הקעקועים והנזמים עם הכזה והכאילו מעוררות סלידה.

"מדינת בלוז" לא הגיעה,  אבל "רכבת העמק" ממשיכה לשקשק אצלו, ושמעון (פרס) הוא הכבש שממשיכים לספור לעד.

היה מפגש מחודש נעים מעונב ולא "מזיק" (מחאה? עבר זמנה? מה עם איזשהו נבוט על הראש של הפוליטיקאים שלא ממש רוצים שלום?), הקלילות הנסבלת, חיבור לא ממש הדוק בין השניים, לא לחשוב עמוק, לא לכעוס. דניאל הנעים, יהונתן הצחיק, ויצאנו קצת מחויכים, אבל גם קצת חלולים. שנגיד "היה נחמד"? אמרנו.

רשימת שירים וקטעים: דניאל סלומון – חיפה 87, אמריקה, יהונתן גפן – השיבה הביתה, יהונתן ודניאל – בלדה על אהבת מולדת, דניאל סלומון – מקום לדאגה, יהונתן ודניאל – מראת פלאים, יהונתן גפן – מיהו יהודי, דניאל סלומון – בא מכאב, דניאל סלומון – אהבה, יהונתן גפן – אחרי השיר הזה אני הולך, יהונתן גפן – איפה אנחנו, דניאל סלומון – רכבת החופש, יהונתן גפן – המילה האחרונה, דניאל סלומון – הילדה הכי יפה בגן, יהונתן גפן – געגועים לגברת, דניאל סלומון – האישה שאיתי, יהונתן גפן – גיל שישים, דניאל סלומון – שיר בין ערביים, יהונתן ודניאל – דני גיבור, יהונתן גפן – אני עם עצמי. בהדרנים: יהונתן גפן – רכבת העמק, דניאל סלומון – רבות הדרכים יחד עם יהונתן גפן – לא הבטחתי לך, לילה טוב והכבש פרס.

 

הופעת פרזנטציה – וידאו

יהונתן גפן – המיטב, אוסף משולש

רסיטל למשורר, זמר ופסנתר – ההופעה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן