יובל דיין - ליבי ער

ליבי ער

יובל דיין

הליקון
4/5

"להיכנס בין השורות לרגע/ לתפוס את כל מה שחולף לידי כל הזמן/ איך פתאום זה כובש את כולי ברגע/ אוחז בי, מטעה  ועוזב/ אז שוב אני ישנה וליבי ער/ שוב אני ישנה וליבי ער"
להיכנס בין השורות של יובל דיין אל מתחת לאיפור ולמסכות. יש שם משהו כמעט מסתורי. "לב לא ברור", דרך חיים לא נהירה דיה. בשיר – זהו הרצון לבחון את "החיים" מעבר למסכות. הרצון אינו חד די הצורך  "אני ישנה וליבי ער"  שרה יובל דיין מתוך מודעות לערפול. מנסה לאבחן מצב בו הכל נע בין הרצון להתמודד עם מציאות אחד לאחד, ובין ההדחקה והצחוקים, שמתאפשרים כתוצאה מהאיפור והמסכות.
המוסיקה ב"ליבי ער" מעלה אותה על פס קול קצבי ידידותי למשתמש, פופ דאנס אמצע הדרך. הטון המיוחד משדר את התוגה, שנובעת מתחושת מוגבלותה להבין את מה שמאחורי הקליפה וגם את מצב הערות הלבבית בזמן השינה. הצבע הקולי הזה מחזק את אמינות ההבעה שלה.
"לב" מילה שכיחה באלבום. בשיר "תנגן" אפוף הקולות השמימיים, היא שרה  בקצב מיד-טמפו על ליבה הסדוק והמתעכב שמנסה לתקשר עם ליבו של האהוב באמצעות מנגינה שהוא מנגן.
"ליבי ער", אלבום שני אחרי "לאסוף", משלים תמונה של זמרת ייחודית, הגם שלפעמים יש תחושה שהטון הרך-נוגה-מופנם הופך מניירה מלנכולית. ב"לילותיי" (דוד בר דוד) דיין שרה מילות אהבה פיוטיות במנגינה קסומה ובעיבוד אקוסטי נפלא לכינור (יוגב גלוסמן) – "כמו רועה את עדר שתיקותיך/ מנשקת פחדיך" (השיר "לילותיי"). אני מאמין לה כשהיא שרה ב"בשעה טובה" (גלעד כהנא – דודו טסה) על השינויים שהתרחשו בחייה בעיבוד יפהפה משדרג. קו התוגה מקבל ממד דרמטי ב"שב מולי", שיר על ניסיון לפענח את עצמה באמצעות מי שיושב מולה, בעיבוד קלידים ,שמנגן עדי גולדשטיין, שמשרה אווירה חלומית.
תוגת השירה של יובל דיין מיוחדת. זה אינו רק הצבע הקולי הרך-אפרורי. זה הטון שמשדר את הסיפור שנשמע כמגיע מהמקומות הכי אמתיים-עמוקים שלה. חריג: "שעה חלפה", שיר אהבה נואשת, של אהובה עוזרי. השיר מפר את הקו המעודן של האלבום בסלסול האוריינטלי, בצעד התימני הפאנקי, בעיבוד האלקטרוני. הניסיון לגוון נשמע מאולץ משהו. אני מעדיף את "אמא" בסיום, שיר מקורי שלה. "רק את יודעת לחבק את הרעש", שרה דיין,  בלחן מקורי מורכב בעיבוד נפלא לכינור. גם כאן זוהי הפשטות שכובשת, אינה רצה לפני השיר, אינה הופכת מערבולת הרגשות למלודרמה. באיפוק הרגשי שלה יש עוצמה פנימית.

שירים: ליבי ער, לילותיי, תנגן, שב מולי, ירח, בשעה טובה, שעה חלפה, מתארת בעולם, אמא

עיבודים והפקה מוסיקלית: גלעד שמואלי

צילומים: מרגלית חרסונסקי

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 תגובות

  1. לילותיי – שיר שאני פשוט יכול לשמוע שוב ושוב…הקול שלה הורס אותי, עושה לי Gooze Gums, השערות שלי בידיים מסתמרות ונהיה לי עור ברווז מהקול שלה…-:)

  2. מושלםםםםםםםםם השיר תנגן פשוט מושלם איך אין אותו ביוטיוב ישר משתפת אותו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן