יוון מפרגנת ליהודה פוליקר, מעניקה לו מדלייה נשיאותית יוקרתית

/5

מדלית פניקס יוקרתית הוענקה אתמול ליהודה פוליקר ע"י שגריר יוון, ספירוס למברידיס, בשם נשיא יוון וממשלתה, כאות הוקרה והערכה על תרומתו להעצמת תרבות יוון בישראל.
מדליית הפניקס מוענקת ע"י נשיא יוון בשם ממשלת יוון לאזרחים יוונים המצטיינים באומנויות, ספרות, מדע, מסחר, תעשיה, ניהול ציבורי ועוד. המדליה מוענקת גם לאזרחים לא יווניים על תרומתם להעצמת יוקרתה של יוון בעולם. מאז 1931 הוענקה המדליה בסה"כ ל-46 אנשים ביניהם: הנסיך פיליפ – דוכס אדינבורו, מלכת בריטניה אליזבת השנייה, אודיסאוס אליטיס – חתן פרס נובל לספרות, המלך קונסטנטין השני – שהיה המלך האחרון של יוון, סטאוורוס ניארכוס – איל ספנות ורב מיליארדר, מנוליס אנדרוניקוס – ארכיאולוג ומרצה.
ספירוס למברידיס, שגריר יוון: "נשיא יוון פגש את יהודה פוליקר בביקורו האחרון בישראל. הוא התרגש מסיפורו, כישרונו ומחויבותו למוסיקה, והחליט להעניק לו את אחד האותות היווניים החשובים ביותר. אני מאחל ליהודה פוליקר היקר עוד שנים רבות של עשייה אומנותית נפלאה להנאתם של אוהבי המוסיקה בשתי המדינות."
יהודה פוליקר: "אני נרגש מהמעמד והמחווה המכובדת. ההחלטה להענקה בעיתוי כל כך רגיש בו גילויי האנטישמיות בעולם ככלל ובמדינות אירופה בפרט בעיצומם, ראויה להערכה ואני מודה על כך."

**** ב-1985 הוציא פוליקר את אלבום הסולו הראשון שלו, "עיניים שלי". האלבום הפיץ לראשונה את בשורת המוסיקה היוונית בישראל וזכה להצלחה מסחרית גדולה.
בשנת 2007 הוציא בשיתוף המשורר היווני הנודע, מנוליס רסוליס ז"ל, את האלבום "hummus sapiens", אשר יצא לראשונה ביוון ולאחר מכן בישראל.
בשנת 2011 סוגר פוליקר מעגל במלאות 25 שנה ליציאת האלבום "עיניים שלי" ומוציא את האלבום "כל דבר מזכיר לי",  בו הוא שר בעברית, טקסטים, שאת מרביתם כתב, ללחנים של קלאסיקות של גדולי האמנים ביוון אותם הוא מכיר עוד מבית הוריו.
בקיץ 2012 הוציא פרויקט יוצא דופן, "ג'קו ויהודה פוליקר", אלבום נדיר בו הקליט פוליקר לפני 12 שנים את הוריו ז"ל שרים בלדינו וביוונית ללא ליווי, שירי יהדות סלוניקי טרום מלחמת העולם השנייה. על ההקלטות המקוריות בנה פוליקר הרמוניות קוליות, כלי נגינה ותכנותים אשר יצרו יחד תוצר של מוזיקת עולם מרגשת ונדירה.
לאחרונה שת"פ וכתב לחאריס אלקסיו, גדולת זמרות יוון, שירים לאלבומה האחרון, שזכו להצלחה גדולה ברדיו היווני. פוליקר אף נבחר להופיע בבית נשיא המדינה שמעון פרס במעמד ביקור נשיא יוון בישראל.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן