יוסי-בנאי- מרוב אהבה

יוסי בנאי מרוב אהבה המיטב

יוסי בנאי: בלעדי יוסי, כל האווירה התרבותית בארץ הזו לא הייתה אותה אווירה.

אן.אם.סי
4.5/5

"ונעשה מכל יום חול/ שבת של אהבה בלי גבול/ שבה נחיה עד שנמות"
זהו יוסי בנאי מ"פרצוף של צועני" בתרגומו של ניסים אלוני. תמציתו של הזמר-שחקן-טרובדור-שנסונייר-פזמונאי. מי יכול להגדירו. האחד. היחיד. עברו כבר 8 שנים מאז הלך. אבל הוא נמצא כאן. בין החיים. ביום חול, שבת וחג.
אוסף המיטב (40 שירים) הוא יוסי בנאי מכל התקופות, מכל האלבומים. קו ירושלים-תל-אביב-פריז. ברסאנס, ז'ק ברל, ליאו פרה, מוסטקי. מתי כספי (שתרם תרומה ענקית למוסיקה שלו), נתן אלתרמן, נעמי שמר, יוני רכטר, דן אלמגור, מרטין מוסקוביץ', יאיר רוזנבלום. מוני אמיריליו. לאה גולדברג, יהודה פוליקר. חנן יובל, יהודית רביץ. אהוד בנאי. יובל בנאי. עודד לרר, שלום חנוך, מיכה שטרית.
יוסי מתח קו סגנוני על כולם, גם כשהוא לא ה"סונגרייטר" בשירים שלא כתב – הוא נשמע כמי שכתבם. זוהי מהותו של סינגר מעולה. חתום על מילותיו, גם אם הן אינן ממגירתו. סוג של סונגרייטר. מה שהשלים את מיטב השירים באסופע – העיבודים העשירים ביניהם בלטו אחה של סטו הכהן, אלכס וייס, עודד לרר, דוד קריבושי, יונתן בר גיורא. 
השנסונייר העברי ששר כדי "להעביר את הזמן", זה ש"מרוב אהבה שותק". מי שנזכר בסימון ובמואיז הקטן. שליבו התעצב לשיר: "איכה תמותי נפשי ביום הזה/ שהוא יפה מלא, שהוא גדוש ופשוט/ איכה תפקדי לילך הנצחי/ בטרם נשקת לכוכב ראשון?" (מילים: לאה גולדברג, לחן: מוני אמריליו), השיכור ולא מיין. גם המבצע האולטימטיבי של "ערב עירוני" (אלתרמן-רכטר) כאן בעיבוד יווני מדליק של יוני רכטר עם תפקיד בולט לבוזוקי ולבס.
יוסי בנאי – ערב עירוני


הזמר יוצר ששר את סיפור ירושלים שלו, כשהוא מתרפק על הדמויות העממיות המיתיות מ""אני וסימון ומואיז הקטן" דרך עזורה"עזורה". ירושלים היא חלק מהמסע שלו כמו פריז ותל אביב. השוק הפריזאי מתערבב עם שוק מחנה יהודה, כפי שכתב אהוד בנאי בדברי הפתיחה לאוסף.

יוסי בנאי – אני וסימון ומואיז הקטן

וזה גם בנאי ה"יווני" מ"העיר הזאת" ללחנו של אהוד בנאי וזה שתמיד בסתיו "חוזר בשקט מארץ הדממה" ו"זוכר תרנגול כפרות/ ציפור קטנה על גג/ מלאכים מטיילים על קירות/ מפה לבנה בכל חג" (מילים: מיכה שטרית) וגם זה ששר "למות למען רעיון" (עפ"י ג'ורג' ברסאנס) כאמירה פוליטית מובהקת. מתי נבין שלא כדאי למות למען אבנים, שר בנאי, ואצל בנאי זה נשמע הכי נכון, הכי מדויק, בעיבוד לא שגרתי (גוספל-סול) של יונתן בר גיורא.
שנסונייר עברי שידע להעביר סיפור בצליל. לכן – כל זיוף נסלח לו. לא כדי לשמוע בל קנטו קונים דיסק של יוסיבנאי, אלא כדי לקבל שחקן שמספר סיפור בשיר בקונטקסט הקברטי הקלאסי עם קריצות לסגנונות שונים. בלעדי יוסי, כל האווירה התרבותית בארץ הזו לא הייתה אותה אווירה.

שירים דיסק 1: פרצוף של צועני, בחולות, הגורילה, נשים נשים, הגבירה בחום (עם אילנה רובינא), אהבה בת עשרים, אנבל-לי, המלך הגולה, דקה דומיה, ספירת מלאי, עברית קשה שפה (עם רבקה מיכאלי), לא אבקש את ידך, מארגו, אין אהבות שמחות, אני שר להעביר את הזמן, מרוב אהבה, את הלילה שלך מרגיעים, אבל את, יש כאלה שאומרים, הלכו לאיבוד, ממה עשוי כל יום, על כל אלה.
שירים דיסק 2: אני וסימון ומואיז הקטן, ביום זה, שיכור ולא מיין, המתילדה שלי, ילדות אחרת, אם נדע לאהוב, בונבונים, ערב עירוני, עזורה, תחת עץ האהבה – עם נורית גלרון, איפה אני ואיפה הם, תחזור תחזור – עם משינה, דניאל (כשדניאל ישן), העיר הזאת, למות למען רעיון, מכתבים ברוח, תרנגול כפות, שש בערב.
איסוף ועריכה: אביבה בנאי, ליאור מזרחי.

יוסי בנאי פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 תגובות

  1. ליוסי היה שיר אהבה עם יהודית רביץ. מישהו יודע… מכיר? לא זוכרת את שמו ולא מוצאת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן