ספירת מלאי שירים ופזמונים מתוך "ספירת מלאי"

יוסי בנאי

הליקון
3/5

כמה שזו נוסטלגיה. מתי יוסי הקליט את השירים? אמצע שנות השישים. איכות הסאונד – רעה למרות הריממסטרינג. אבל לנוסטלגיקנים – אוצר. שארל אזנאבור כאן. "בסגנון ישן" – שזה ואלס. אזנאבור הוא גם "כך הם קוראים לי"
הבחירות של יוסי בנאי כמו פעם כמו תמיד – באוריינטצית השנסון של המוסיקה הצרפתית. אזנאבור, פארה, ברל לצד ניסים אלוני ובני נגרי, יונתן גפן ומתי כספי, יוסי בנאי ויאיר רוזנבלום.
מה רע בקוקטייל. בנאי היה זמר של קוקטיילים בטעמים שונים. ברסנס היה חלק ממנו.  ותמיד – גם מתי כספי. אמרו עליו שהוא לא היה זמר. שהוא שחקן ששר. מה חשובה ההגדרה. כשיוסי בנאי שר, הוא שר יוסי בנאי, גם אם זה ליאו פארה או 7

שירים:
ספירת מלאי (יוסי בנאי-נעמי שמר) כמה שונה (ז'ורז' מוסטאקי. נוסח עברי: אהוד מנור), הבן אדם (ליאו פארה. נוסח עברי: שמעון בר), דקה דומיה (יונתן גפן-מתי כספי) בסגנון ישן (שארל אזנאבור. נוסח עברי: אהוד מנור), אמנות המדרכה (ז'ורז' ברסאנס. נוסח עברי: ירון לונדון) , בדרך לכאן (יוסי בנאי-יאיר רוזנבלום), הפעם האחרונה (ניסים אלוני-בני נגרי), כל הם קוראים לי (שארל אזנאבור נוסח עברי: דן אלמגור), איך הורגים את הנואף (ז'אק ברל נוסח עברי: ניסים אלוני), נשים נשים (ליאו פארה. נוסח עברי: נעמי שמר)

מדינה אחת, פעמיים ים / ואגם אחד וקדחת גם, / שמש אחת עגולה, / עם אחד חכם מלא סגולה, / כאב ראש אחד ושלוש גלולות / ושישה ימים ושבעה לילות. / אחד אלוהינו, אלוהינו, אלוהינו
שבשמיים ובארץ.
עלייה גדולה מאלפיים שנות גולה, / שתי חופשות שנתיות ואחת רגילה. / יום של ניצחון, יום של מפלה, / רגע ביטחון, שלושים ימי מחלה. / טרומפלדור בגליל וקונצ'רטו לחליל / וחצי תריסר אלופים במיל'. / אחד אלוהינו, אלוהינו, אלוהינו שבשמיים ובארץ.
עם אחד עתיק, שני שרים בלי תיק, / הראשון עצוב, השני מצחיק, / ילדות אחת קשה, שנים של התשה / ומי שרוצה עצמאות – בבקשה. / מלחמות חמש, חטיבת חרמ"ש / וחייל אחד משחק שש בש. / אחד אלוהינו, אלוהינו, אלוהינו  שבשמיים ובארץ.
חיילים שלושה עייפים במשלט, / ושבעים ילדים צוחקים במקלט./ שלושה אסירי ציון יצאו לחופשי, / אסיר עולם אחד בחודש השישי. / יום הילד, יום הפרח ויום השנה. / וגבעה עשרים וארבע עדין לא עונה. / אחד אלוהינו, אלוהינו, אלוהינו / שבשמיים ובארץ

יוסי בנאי במסגרת נוסטלגיה עברית. מפיק הסדרה: איציק אלשייך. עריכה, הפקה ושחזור: נחום היימן עיבודים וניצוח: ירון גרשובסקי

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן