אלון אולארצ'יק צילום מרגלית חרסונסקי

ילד מזדקן נשאר ילד

אולארצ'יק עכשיו

זאפה תל-אביב
/5

הילד מזדקן, אבל נשאר ילד. רמי קלינשטיין הוזמן לשיר את השיר (ילד מזדקן).  אולארצ'יק האזין לקאבר כמזדהה. קלינשטיין נשמע ענוג ומתענג. הוא בא לבלות.   גם גורי אלפי הוזמן בהמשך להצחיק, לחגוג  ולבלות.  אולארצ'יק עכשיו (כך נקרא ה-EP החדש) הלך על מסיבונת קלילה בזאפה. הוא כמעט התנצל על שיר חדש – "אבינו אברהם". נכון: האוכלים ושותים רוצים לשיר את השירים המוכרים. תן להם "נערה במשקפיים" – הם יזמרו בשקיקה אפילו פעמיים.
חיכיתי לשווא ל"הבלדה על רושדי וחומייני" שיר אוריינטאלי על חופש הדיבור באירן, שנכלל בתקליט החדש. אולארצ'יק לא יקח סיכונים. די שהכניס את "בזרועות שלך"' החריג על יחסים בינו ובינה. שמעלה שאלה  “אהובתי האם עדיין את איתי?” לא בטוח שבאי זאפה שמו לב לשיר החריג שכל פסיכולוג היה חוגג עליו.  המוסיקה מספרת את הסיפור בקווים מלנכוליים רכים שמשדרים את העצוב-נוגה-כואב בטון שיש בו גם הפנמה – הכי קרוב לאמת שלו. לא להיט. שיר אישי, אינטימי, לעמעם אורות לפני שנמשיך.
ואז עלה רמי קלינשטיין בכובע של דוד  לשיר "בואי נגיד שאני שלך/ שאני אוהב אותך" . ההתרפקות תגיע עד Just The Way You Are של בילי ג'ואל מ-1977. בהמשך אולארצ'יק הוציא לקלינשטיין את כל המתיקות מ"תפוחים ותמרים" והעביר את שיר הפופ למגרש הרוק בחידוש מדליק.  גורי אלפי כאן. אולארצ'יק מכריז שהוא גם זמר. נדמה לי שגם אולארצ'יק חשב שהוא יותר קומיקאי מאשר זמר. הוא צדק. היו הרבה צחוקים,  אבל אז ב"כל דבר קט" שמענו גם זמר.
אולארצ'יק  עושה קצת  בוסה ב"בואי נתחבק", רוק גיטרות עם דורון מזרחי ב"שני חלקים בתוך השלם" וחוזר, איך לא ל"בא לשכונה", "היא הולכת בדרכים" ולכוורת של "מדינה קטנה" ו"יו יה" בהדרן עם רמי וגורי.
נכון שאין לו חידושים לכתוב עליהם הביתה, גם דברים מסודרים ומתוכננים להגיד (בין השירים), אבל יש לו החן השובבי המוכר, הישירות המיוחדת, ההומור הבלתי האמצעי,  ויש לו תזכורת אקראית לשלושים וכמה שנות שירים, שחלקם כבר נכנסו להיכל התהילה של הפופ הישראלי. את החדש הוא יכניס טיפין, כי אולארצ'יק  מעדיף לשמר את הישן ברוח רעננה, ובעיקר לשמור על תום נעוריו המוסיקליים עם יותר מאשר מעט עזרה מידידים במינונים נכונים. סולו גיטרה אפקטיבי של דורון מזרחי, קרן טפרברג הנפלאה בתופים, אבי יפרח – בס ועדי רנרט – קלידים, שהצטרפו לג'אם ב"יו יה" המסיים.
זה אינו אולארצ’יק השלם, אבל התמצית שקיבלנו ממשיכה להעיד האקלקטיות, על ההמצאה המלודית והמוסיקליות המחויכת. הילד כבר על סף השבעים, מזדקן נהדר, למעשה – נשאר ילד.

שירים: שיר הטמבל, בואי נתחבק, שני חלקים בתוך השלם, אביו אברהם, ילדה, ארץ מלח, בזרועות שלך, בואי נגיד – עם רמי קלינשטיין, ילד מזדקן – עם רמי קלינשטיין, Just The Way You Are עם רמי קלינשטיין, בחור אנלוגי בעולם דיגיטלי, נערה במשקפיים, בן בסט – עם גורי אלפי, מסטיק עם גורי אלפי, כל דבר קט עם גורי אלפי ורמי קלינשטיין, בעינייך, בא לשכונה, היא הולכת בדרכים הדרן: מדינה קטנה, יו יה עם גורי אלפי ורמי קלינשטיין.

צילום: מרגלית חרסונסקי

בואי נתחבק

שני חלקים בתוך השלם

ילד מזדקן עם רמי קלינשטיין

תפוחים ותמרים עם רמי קלינשטיין

נערה במשקפיים

כל דבר קט עם רמי קלינשטיין ואלפי גורי

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן