יסמין לוי - רק עוד לילה אחד

רק עוד לילה אחד

יסמין לוי

אדמה
4/5

אני נשאר עם שיר מספר 10 באלבום החדש של יסמין לוי, לראשונה – כולו בעברית. השיר נקרא "היה שווה". על אהבה שמתה, הכמיהה, התקווה והטעם שנותר. "היה שווה", שרה יסמין במשמעות של לא מצטערת שעברתי את האפיזודה הזו.
שווה היה לחכות לשיר הזה, לרדת מפסגות המלודרמה באלבום למקום נמוך יותר, מופנם יותר. המילים של יובל לוי. הלחן של מתי כספי. חריג באלבום.  את כל השירים הלחינה יסמין או שותפה להלחנתם. כאן היא שרה "בקטן" יותר – ומתברר שגם זמרת שבאופייה ממוקדת ברגשנות – מסוגלת להוריד להבות, להקטין אש ולהישמע לא פחות ואף יותר אותנטית. בעיבוד הסתפקו הפעם בפסנתר בלבד שמנגן נדב ביטון. התוצאה – אינטימיות שמחלחלת.
החשש הגדול באמנות השירה הוא ממנייריזם. השאיפה להיות מסוגנן מאוד הופכת למעושה ולעיתים מלאכותית. יסמין לוי אימצה לעצמה קו שעובר כחוט השני לאורך שיריה – סיפורים שהיא טוענת אותם בדרמה. בשל האותנטיות של שירתה – יסמין מצליחה לשמור על סגנון נטול מניירות.
יסמין לוי ניסתה להעביר את האוריינטציה האומנותית של הלדינו והפלמנקו לעברית, וכדי שהמעבר לא יהיה קיצוני מדי, תיבלה פה ושם את השירים בבתים בספרדית.
ואכן: כשהיא שרה בלדינו ובספרדית, היא יסמין לוי הכי רהוטה ומדויקת. האם יסמין חצויה? האם היא מנסה לתפוס שתי ציפורים? אני לא חושד ביושרתה של הזמרת. התחושות  הפנימיות מטפסות למיתרי הקול. היתרון שלה, שהיא חיה את השירים בעוצמה דרמטית, שאינה משאירה צל של ספק , שהיא מתכוונת למה שהיא שרה גם בעברית.
העיבודים  המשלבים  צלילי פסנתר, קצב פופ ונגיעות פלמנקו תואמים בדרך כלל את שירתה של יסמין, הנוטה לנסוק לעוצמות רגשניות סוחפות כמעט בכל שיר החל מהשיר הפותח – "תני לעצמך להיות יפה". הטון הנוגה והמלודרמטי שולט כמעט לאורך האלבום. כזהו "רק עוד לילה אחד" של צרויה להב, שיסמין הוסיפה לו בית בספרדית בעיבוד לגיטרת פלמנקו (יחיאל חסון), כך גם ב"שמועות" המשלב קצבו של המחול הספרדי במקצב פופ על  רכילות בחייה, שיצאה משליטה והפכה "רעידת אדמה". סערת הרגשות שלה בעניינים שבינו ובינה מטפסת מעלה ב"שאריות של אהבה", וחוזרת לאדמה בלחן היפה של ב"ביום האחרון של דצמבר" (ישי אמיר- יסמין לוי) שיר על האפטר שוק של משבר, המוביל לניסיון לחיפוש אמון מחודש.
"כמו הרוח" – שיר חרטה על שנים מבוזבזות – מכניס את יסמין להילוך קצבי שגובל בדאנס. זה אינו משנה את הקונספט המלודרמטי הקודר של האלבום, הטבוע בנימי נפשה של יסמין, ומשאיר לעיתים בתחושה של עודפי רגשנות.

שירים: תני לעצמך להיות יפה, רק עוד לילה אחד, שמועות, שאריות של אהבה, ביום האחרון של דצמבר, איפה היית? כמו הרוח, מותר לך לנוח, זמן מקביל, היה שווה

עיבודים והפקה מוסיקלית: נדב ביטון.

ביום האחרון של דצמבר

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. כמי שמאד אוהב את יסמין לוי – הדיסק ממש רע, מלודרמטי, יומרני למדי ולא מתאים לזמרת כל כך טובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן