קובי מרימי הכוכב הבא לאירוויזיון

ישראלי בתיבול מזרחי? ההיפך מנטע, תואם סם סמית'?

מה רוצים לאירוויזיון?

הכוכב הבא
3.5/5

מחפשים מתכון לדאבל בתחרות בת"א, כדי שעם ישראל יוכל לטפוח לעצמו פעם שניה ברציפות על השכם הלאומית. אולי נמאס כבר לשמוע שעשינו את זה פעם (יזהר כהן, חלב ודבש), אבל נכון: אשכרה יש תקדים ויש מצב לטפח אשליה. הראל סקעת היה שולח לתחרות את אתי ביטון, זמרת מקצועית שמחפשת פריצה עם הרבה דוז פואה. מתכון? ישראלי עם תיבול מזרחי. לא מאהוול הרד קור אלא "תיבול". לייט אוריינטאל. שירי מימון חושבת, שללכת על "מזרחי" זו גישה שקופה ומיושנת, כי אנחנו עם ככל העמים. יש לנו הכל, אז למה ללכת על סלסולים כמייצגי תרבות?
מה עם כוכבי יוטיוב, כאלה שדוהרים מעלה עם מילוני צפיות, ילדים כאלה, אבל כבר מספיק מקצוענים כדי לשרוף במה כמו רועי סנדלר?  ויש מצב לחשוב מחוץ לקופסא: לשלוח את קובי מרימי, משחק אותה פחד קהל, אבל מרגע שפתח את הפה ל"סוויט דרימז" של ביונסה, ברח הפחד ונפתחו העיניים והאוזניים למשמע המנעד האינסופי. שמעתי משולחן השופטים  סופרלטיבים – זמר מפרדי מרקורי ועד סם סמית', ומימון עפה יותר רחוק:"אחד האודישנים היותר טובים ששמעתי בחיי" וגם מי שיכול להפתיע כאנטי תיזה של נטע ברזילי. לפי מספר המתכונים – בטוח שיש לנו דאבל. תכינו את בריכת כיכר רבין.
שיפוט 1: הרבה דמעות זלגו מעיניהן של שירי מימון וקרן פלס באודישן של שרה מושיוף, שאיבדה  ילד במוות בעריסה. מד הההתייפחות קפץ מעלה למשמע "אין לי אותך" המוכר מעדן בן זקן. גם זה מתכון בדוק של תוכנית ריאליטי, ומכל מקום, לא אתווכח עם מתעבי חיבור טרגדיות אישיות עם משתתפים בתחרות שירים, ממש כמו שהשופטים לא התווכחו עם הביצוע ונתנו חמישה כחולים.
שיפוט 2: כשאוהד לוי שר "תחזרי" של שלמה ארצי המזוהה עם אייל גולן, קרן פלס פלטה – "חבר'ה יש לו (לזמר) יום הולדת, תתחשבו", ואז לחצה אדום – בגלל זיוף. החיפזון, יודעת פלס – הוא מן השטן. פלס מרבה להפציץ בכחולים עוד בתחילת הביצוע, לפני שהקשיבה לכל השיר. זו אינו שיפוט אלא חיפזון רגשני. תוכנית ריאליטי מעמידה למבחן גם את רמת השיפוט. נכון שצמד המנחים הליצנים מנסים לשוות לתוכנית קלילות לא נסבלת עד מטומטמת, ועדיין מהשופטים נדרש שיקול דעת מקצועי נטול דמעות, צחוקים והיסחפות רגשית. לאסף מסלתי ששר "מה אתה רוצה ממני" אמרה פלס: "את ההתרגשות שלך אי אפשר לזייף". אני מקווה שפלס מבינה ש"התרגשות" אינה קריטריון בשיפוט מקצועי.

אסף מסלתי – "מה אתה רוצה ממני" – ציון: 7
אתי ביטון – "רק לאמא" – ציון: 7
אסיה ואלכסנדרה מקרסקי – Lost On You ציון: 5
רועי סנדלר – "ילדים כאלה" ציון: 8
אביב מלקה – Me And You ציון: 4
שרה מושייף – "אין לי אותך" ציון: 7
אוהד לוי – "תחזרי" – 4
קובי מרימי – Sweet Dreams ציון: 9

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן