רן דנקר בית משוגעים שיר השנה כאן ג'

כאן ג' המצעד השנתי לא מייצג את המוסיקה הישראלית תשפא

מרבית היוצרים והזמרים המשמעותיים של ישראל לא קיימים בממצעד הזה. לא דודו טסה, עידן רייכל, אביתר בנאי, לא אהוד בנאי, אמיר דדון, שלמה ארצי, יונתן רזאל, שאנן סטריט, עידן עמדי, קרן פלס, אסף אמדורסקי, יסמין מועלם.

3/5

המצעד השנתי בכאן ג' אינו משקף את המוסיקה הישראלית תשפ"א. מדובר במקבץ להיטים הנקבע ע"י חתך גילאים מסוים, ששולח דירוגים. אין כאן בקרה. אתה צריך להאמין שהוא נערך ביושר ובאמינות. מעבר לכך – הוא אינו מייצג אוכלוסיות רבות שאין להן כל עניין להשתתף במשחק.
לא משקף – כי מרבית היוצרים והזמרים המשמעותיים של ישראל לא קיימים בממצעד הזה. לא דודו טסה, עידן רייכל, אביתר בנאי, לא אהוד בנאי, אמיר דדון, שלמה ארצי, יונתן רזאל, שאנן סטריט, עידן עמדי, קרן פלס, אסף אמדורסקי, יסמין מועלם. יו ניים איט. הרשימה ארוכה. מזל שחנן בן ארי נמצא ברשימה. הוא האמן המשמעותי ביותר שהתפתח כאן בשנים האחרונות. נוסיף גם את נגה ארז, אלא, שהשיר שלה בדירוג – End Of The Road אינו מוסיקה ישראלית. הוא אינו שייך לסיכום השנתי לא קטגורית, לא סגנונית, בטח לא בשפה. נתקע בין מיני שירי פופ.
המצעד של ג' נפתח לקהל צעיר מאוד, שלדידו סטטיק ובן אל, נועה קירל, מרגי הם חזות הכל. מצד שני בולטת שליטה של זמרי מיינסטרים ענוגים כעדן חסון ורביב כנר שמייצגים מגמת אמצע מחניפה. במגמת הפופ אמצע הזו – מארינה וגיא מנטש – נפלאים. חריגים: ג'ימבו ג'יי ולהקת ספא עם רביב פלוטניק בשיר "חתולים", רן דנקר – "בית משוגעים" שהוכתר כשיר השנה.  אצל השניים האחרונים בולטת מגמה יצירתית של חיבור אפקטיבי בין פופ והיפ הופ.
המצעד כשלעצמו – הגם שחנך אולפן חדש ואף הוקרן בטלוויזיה ואירח זמרים ויוצרים – נשמע אנכרוניזם בהתגלמותו. ברוח הפקתו – לא עבר שום שינוי. לא ברור לפי מה מדרגים, אין חשיפה של הקהל שמששתף,  ואנחנו צריכים להאמין שהמקום ה-15 משקף משהו. אז הוא אינו משקף כלום, אפילו לא דירוג על פי מכירות. מה שאומר – הפורמט הזה פשט את הרגל. נדרש שינוי שיוציא אותו משממונו. הפייסבוק, אינסטגרם לא שינו דבר.
ניסיתי לדלות תכנים במהלכו, אבל המגישה מאיה אלקולומברה אינה העיפרון המחודד ביותר בין המגישים של כאן ג'. היא  נראתה ונשמעה ממותקת, חלולה, נטולת חוש הומור. כמעט ולא שמענו ממנה תובנה אחת ראויה לשמה,  כנ"ל שיר, מי שראיינה את המשתתפים עבור המצעד – ללא שאר רוח, נופת צופים כמו המגישה, סתמית ומתחנחנת. אתי צימר, עורך המצעד ניסה לומר דברים על מגמות המצעד, והאוזן קלטה "שירים מרימים" ו"שירי גאווה". לא מעבר. סתם מילים. מילים פשוטות: דרוש שינוי אם לא מהפך. מתכונת המצעד השנתי כפי ששודרה בערב החג חוטאת בגדול למוסיקה הישראלית, ממוחזרת, משעממת.

זמר השנה: חנן בן ארי זמרת השנה נועה קירל הרכב השנה: סטטיק ובן אל שיר השנה: בית משוגעים – רן דנקר

30. נסרין קדרי – אהובי
29. התקווה 6 – לחזור הביתה
28. נרקיס – הולכת איתך
27. אגם בוחבוט – יהלום
26. עומר אדם – פרצופים
25. אברהם טל ובניה ברבי – מי לא יבוא
24. נתן גושן ועדן בן זקן – חיים מאושרים
23. כרקוקלי – פרפרים
22. עדן בן זקן – ברחובות תל אביב
21. ג'ימבו ג'יי ולהקת ספא עם רביד פלוטניק – חתולים
20. אלה לי – מה אתה רוצה
19. עידן חביב – נשמה שלי
18. עדן אלנה – Set Me Free
17. מרגי – אנג'ל
16. מארינה מקסימיליאן וגיא מנטש – ביחד
15. רביב כנר – רוצה שלום
14. עדן חסון – גדל לי קצת זקן
13. נגה ארז – End Of The Road
12. חנן בן ארי – חולם כמו יוסף
11. עדן בן זקן – מועבט
10. עדן חסון – שקיעות אדומות
9. ישי ריבו – סיבת הסיבות
8. נועה קירל – יהלומים
7. בר צברי – ג'וני
6. יובל דיין – שרק תחייך
5. סטטיק ובן אל ונטע ברזילי – אפס מאמץ
4. חנן בן ארי – אמן על הילדים.
3. נועה קירל ואילן פלד – טרילילי טרללה
2. רביב כנר – רסיסים
1. רן דנקר – בית משוגעים.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן