יזהר אשדות צילום מרגלית חרסונסקי

"כך הולך הרוח" הופעות השקה

יזהר אשדות

זאפה ת"א
4/5

רגע, יכול להיות שהייתי בהופעה הזו? היא כל כך מוכרת לי. השירים. הנגנים. העיבודים. אפילו פיטר רוט  זכור לי מההופעה הקודמת של אשדות. אורח לנצח. בכל זאת הבדל: הגיעו שלושה שירים מהאלבום החדש. האם זה שינה במשהו את אופי ההופעה?ממש לא. יזהר אשדות יודע בדיוק מה המינונים בשילוב שירים חדשים. ההופעה "החדשה" אינה מחדשת. היא ממחזרת את מה שהוא עושה כבר כמה שנים עם אותו הרכב בדיוק מאז "הסיבוב האירי". לא האזנתי עדיין לאלבום החדש בשלמותו. משני השירים שסקרתי – הכל יותר מבסדר עם היוצר המחונן. שת"פ בין יהלי סובול ליזהר אשדות שהלחין יחד עם שלומי שבן, יצר פשטות מוסיקלית יפה. להופעה הגיעו "קמבודיה" (אינסטרומנטלי), "כפר צרפתי", "כך הולך הרוח". האחרון – שיר מהסוג שחייו נצח.
אז כן, בגדול הייתי כבר בהופעה הזו. יש הרגשה שהוא עושה אותה כבר המון שנים. לא לוקח סיכונים. אני לא מדבר על ה"מה" אלא על ה"איך".  סדר השירים כמעט לא משתנה, העיבודים דומים, התבססות על הלהיטים גדולים – במינון ובתזמון הנכונים. ועדיין אני נפעם לשמוע שוב את הגרסה העוצמתית המחלחלת ל"הירושימה", מהסוג שעושה את ההבדל בין שיר טוב לשיר אלמותי – מוסיקת רוק בדרגה או שתיים מעל לשאר. יש במופע הזה סממני פינק פלויד כאלה, שאם אשדות היה מפתח אותם, הוא יכול היה להגיע לפסגה חדשה בדרכו המוסיקלית. אבל אשדות, לפחות במופע, רץ על מסלול מיינסטרים ידידותי למשתמש,  העיבודים מצוינים, המלודיות מחניפות, עם קלידים שנשמעים הרמוניים, עם גיטרות שמצלצלות יופי (כולל התוספת החיונית של פיטר רוט), עם מקצבים סימטריים. עם משהו קלטי. עם האקורדיון של נחצ'ה היימן בנגינת רן עפרון. כיוון שאין כמעט חדש, גם אני אמחזר: התאוריה כי רוק ופופ זה וויליומים מפוצצים מנופצת כאן לרסיסים. קונספט האנפלאגד פשוט מתאים לאשדות. אין בעיה להתאהב מחדש, למרות שהרוב ישן, אבל נדמה לי שהגיעה השעה לנסות משהו אחר, מעניין יותר, אפילו נועז יותר.

שירים: מלך שלך, רגע, זריחה על המדבר, היא אוהבת (פיטר רוט), איש השוקולד, קמבודיה, כפר צרפתי, התחלות, יש לי אותך, הבלדה על, ריקוד קטן, את והגשם, כך הולך הרוח, הלילות שלנו, במרחק נגיעה מכאן, צילו של יום קיץ, תני לי קצת ממך, מה תאמרי, זמן קסם, מתאהב, נועה של הים, הירושימה, ככלות הקול והתמונה

צילום: מרגלית חרסונסקי

הירושימה שלי

כפר צרפתי

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן