לאה שבת צילום מרגלית חרסונסקי

לאה שבת שרה ג'אז

לאה שבת מתיישבת לשיר במועדון "שבלול". יש משהו במבע שלה שאומר - גם אני לא ממש מאמינה שאני הולכת לשיר ג'אז, אבל תאמינו לי שאני מאוהבת. 

4.5/5

לאה שבת תתקן את הכותרת למעלה. ג'אז? קודם כל – בוסה נובה. בבוסה אני חזקה יותר, היא תגיד. צודקת. כמובן – גם ג'אז. הסבה? ממש לא. לאה נשארה לאה, אבל היא מעירה אצלה אפיק מוסיקלי שהיה חבוי ונסתר. צור בן זאב, שניגן בס מאחוריה, הוא אחד ה"אשמים" במפנה. לאה זמרת-יוצרת סקרנית, חיפשה משהו חדש ומאתגר. הרימה לו להנחתה. בן זאב החזיר לה בערב שהפתיע אפילו אותה.
אנחנו במועדון הג'אז "שבלול" ברחוב קרליבך. אין שולחן פנוי. לאה שבת מתיישבת לשיר. יש משהו במבע שלה שאומר – גם אני לא ממש מאמינה, אבל תאמינו לי שאני מאוהבת.
אני מאמין לה במיוחד אחרי ששמעתי שרה Eu Sei que vou te amar, סטנדרט בוסה של אנטוניו קרלוס ז'ובים ווינישיוס דה מוראיס. זה מצמרר מכל סטנדרט ג'אז, אפילו כשמדובר ב- Moonlight In Vermont המוכר מאלה פיצ'ג'ראלד הגדולה.
לאה שבת היא קודם כל זמרת של עומק ונשמה. את הסווינג היא מאמצת,למרות שבטבעה אינה זמרת של סווינג. מאחוריה ניגנו ארבעה, שלקחו אותה גם לארץ הסווינג: עדי רנרט – פסנתר וקלידים, צור בן זאב – בס, עמוס הדני – גיטרה, גיל לדין – תופים. האתגר הוא לשיר את It's A Lovely Day, שאי אפשר לנתק מאלה פיצ'גרלד, ובכל זאת להרגיש שאתה בערב ג'אז. זה קרה! לאה לקחה את הסיכון באומץ רב. גם השחילה כמה שירים מהרפרטואר שלה. "חתיכת שמיים" זכה לעיבוד פאנקי, שהעניק לשיר חיים חדשים מרגשים.
בעיה: שירה בישיבה, בעיניים  נעוצות בטקסט גורעת. זה פחות הורגש ב Cheek To Cheek, בביצוע מדויק של הסטנדרט. מצד שני, לשמוע אותה שרה A Foggy Day של גרשווין, זה לשמוע ביצוע של הסטנדרט עתיק היומין כמו שרק לאה שבת שרה. מה לה ולתחושת הרחמים העצמיים של רחובות לונדון הערפיליים? כמה שזה נשמע הזוי, כך זה מפתיע. מצויינת ב – Letter המוכר מקליאו ליין.
אז כן, לאה שבת מתחדשת. עכשיו היא גם מזוהה עם מוזיקת ג'אז כמרכיב במוסיקה שהיא שרה. ניכר כי היא מצליחה ״לספוג״ את שפת הסגנון, וממש כמו מבטא – ללמוד לפתח ולדייק את השליטה בשפה הזו בסיוע הנגנים והעיבודים הנכונים. התוספת החיונית היא ה"נשמה" שבוקעת משירתה, שהרבה זמרות ג'אז מן השורה היו מתות שיהיה להן כזו. תקשיבו עוד פעם ל – Eu Sei que vou te amar. רק בשביל הביצוע הזה כדאי להגיע ללאה שבת 2022 ב"שבלול".

צילום: מרגלית חרסונסקי

לאה שבת שרה ג'אז  Moonlight In Vermont – במועדון שבלול מאי 2022

לאה שבת שרה ג'אז – They Can't Take That From Me מועדון "שבלול" מאי 2022

לאה שבת שרה ג'אז – Letter מועדון שבלול ת"א מאי 2022

לאה שבת שרה ג'אז – Cheek To Cheek מועדון שבלול מאי 2022

לאה שבת שרה ג'אז ובוסה נובה – Brasil מועדון "שבלול" ת"א מאי 2022

לאה שבת שרה ג'אז ובוסה נובה A Foggy Day במועדון "שבלול" ת"א מאי 2022

לאה שבת שרה ג'אז ובוסה – Eu Sei que vou te amar מועדון "שבלול" ת"א

לאה שבת שרה ג'אז – "חתיכת שמיים" מועדון "שבלול" ת"א מאי 2022

לאה שבת פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן