לאה שבת

לגדול לצידך, השקת האלבום

לאה שבת

זאפה הרצליה
4.5/5

אנחנו בהדרן. לאה שבת מתיישבת ליד התופים ופותחת בנגינה. הרמתי גבה. מה הקטע? כעבור שניות היא קמה ופצחה ב"השיר שיביא לך אהבה" המוכר מגלי עטרי. גימיק? – לא. הקצב שיצא ממנה בא מהמקומות האלה.
"את רוצה לשיר את השיר שיביא לך אהבה /להילחם במה שמפחיד אותך /תהיי חזקה /לבטא את השמחה שבך שנדחקה".
לאה שבת עלתה לבמה לשחרר את שמחת החיים שנדחקה. לתת לה דרור. היא אפילו דילגה על שני השירים הראשונים באלבום החדש  שלה, "הייתי איתך" ו"אני אלך", שירים רוויי צער על משבר עמוק ביחסים, שניהם מושרים באלבום ממקומות של אמת, מעומק צער הבעתה.  לאה לא שרה אותם בערב הזה, כי העדיפה להגיע ממקומות טובים, אופטימיים. "לגדול לצידך" (כך נקרא האלבום) הוא קינת אהבה לילדתה, דנה חן, על הרצון העז לרצותה, לבקש סליחה על טעויות (שהן נחלת כל אם), לתת לה הכל.
נדמה לי שזיהיתי את הרציונל בבניית רשימת השירים של הערב –  יותר שירים מרוממי נפש  מאשר מדוכדכים ומיוסרים.
רוחה הטובה הייתה על הבמה עם כל מה שהיא-היא. גם כשהיא שולפת מילים ושרה מהדף, גם כשהיא שוכחת שורה – אין שום בעיה לקבל את זה, גם כשמריחים את ההתרגשות שלה עד השורה האחרונה במועדון, גם כשהיא מרגיעה את עצמה בבדיחה שסיפרה לה חברה. הרגעים שהיא מדברת מהעיניים. הסיפורים שהיא מספרת בגובה העיניים.
ורד פיקר על הקלידים היא רוח גבית. איציק יונה בגיטרות – רוח צדדית. יחד עם אלמוג ליזמי בתופים, ניצן אייזנברג בבס – נתנו לטרובדורית את המינונים המדויקים.
כבר כתבתי פעם: מי שאוהב את לאה שבת מהדיסקים שלה, יתאהב בה כפליים בהופעה. אם יש משקל לנשמה, אז בהופעה, הנשמה שלה שוקלת יותר. סוד הקסם? חספוס, פשטות  ועוצמה פנימית, ואין לי צל של ספק שאצלה זה בא נטו מהבטן. איך שרה לאה: "רק החיים לוקחים אותי". החיים מבעד לתמהיל מילים פשוטות שהופכות אמת חיים, גם כשהן כמעט נשחקו כמו אלו שפתחו את הערב: "ואני יודעת שבים/ יש גל אחד שהוא שלי/ועץ אחד שהוא שלי/וכוכב אחד שלי/וילדה קטנה שהיא שלי/וחתיכת שמים".
השירים הם פופ עם אלמנטים של פולק רוק, ומשהו ים-תיכוני, מנגינות סימטריות, קצב טוב, עיבודים אקוסטיים יפים, טקסטים בלי פלסף, על בני אדם, על רגשות הכי ראשוניים, והיא שרה אותם בקול-של-געגוע, יודעת להפוך את הניכור לחום, את המר למתוק, את העצב לחום אנושי.
את "חתיכת שמיים" היא שרה בדואט עם ארקדי דוכין בגרסה אקוסטית. הילדה הקטנה שבשיר, בתה דנה, הייתה שם וגם ב"לגדול לצידך", שלאה שרה בעוצמה פנימית ענקית פעמיים במהלך הערב.
רגעי קסם: "ונדמה לי" שלאה שרה בחצי ספניולית חצי עברית בליווי פו סינגהנארט חצוצרן מלוכסן נפלא אקזוטי. "כמו גחלילית" – שהיא שרה בעבר עם מרצדס סוסה.
להיסחף איתה, ברגשותיה החמים, מלודיות מקסימות, קצב רך בעטיפה אקוסטית, עם שירת נשמה מעט מחוספסת, אותנטית, נכונה, לא מנייריסטית, לא-מתחנפת בכוח. זו לאה שבת. .

נגנים: ורד פיקר: קלידים, הפקה מוסיקלית, איציק יונה – גיטרה, אלמוג ליזמי – תופים, ניצן אייזנברג – בס, פו סינגהנארט – חצוצרה.
אורח: ארקדי דוכין
שירים: חתיכת שמים, תמיד יחכו לך, ירח בשמיים, התרחקתי מהשירים, חמניות מול השמש, ים של חלומות, כמו הגחלילית, ונדמה לי, הולך לישון מוקדם, איש בלי נצח – עם ארקדי דוכין, לא זוכרת איזה חורף – עם ארקדי דוכין, שער הדמעות – עם ארקדי דוכין, חתיכת שמיים (אקוסטי) עם ארקדי דוכין, אמאניאנה, חושך הוא בעצם אור, דנה, רק החיים הדרן: קטע תיפוף של לאה שמתחבר להשיר שיביא לך אהבה.

צילום: מרגלית חרסונסקי

וידיאו 1: ירח בשמיים

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן