לד זפלין מואשמת בגניבת הפתיחה ל – Stairway to Heaven

/5

בעוד אנשי "לד זפלין", להקת ההבי מטאל הגדולה בהסטוריה של הרוק, עסוקים בקידום של הוצאה מחודשת של שלושת אלבומיהם הראשונים בחודש יוני, נוחתת על שולחנם תביעה מאת עורך הדין של גיטריסט להקת Spirit, רנדי קליפורניה, הטוען, כי לד זפלין גנבה את הפתיח ללהיטה הגדול  – Stairway to Heaven שיצא בשנת 1971 מהשיר Taurus, שלהקת Spirit הוציאה ב-1968. בשלב הזה מנסה עורך דינו של קליפורניה לקבל צו מניעה, שיאסור הוצאתו המחודשת של ,Led Zeppelin IV המכיל את השיר הזה. קליפורניה רוצה ששמו ייכלל ברשימת הקרדיטים של כותבי השיר הזה.
ל"לד זפלין" ול"ספיריט" היו 4 הופעות משותפות העבר בין השנים 1968 ו-1969. לד זפלין אף ביצעה אחדים משירי "ספיריט" כמו Fresh-Garbage, שהופיע באלבום שמכיל את Taurus. קליפורניה אמר בראיון למגזין Listener: "החבר'ה של לד זפלין" עשו הרבה מיליונים מהשיר, ואפילו לא אמרו תודה או שילמו משהו עבור הפתיח הזה. אולי באחד הימים המצפון שלהם יתעורר".
מדוע הוא נזכר בכך רק עכשיו?! הסיבה לדבריו – מחסור בכסף כדי לשלם לעורכי דין על התביעה. אגב, לד זפלין שמכחישה בשלב זה את עניין ההעתקה, כבר נתקלה בעבר בסוג כזה של תביעה,  ונאלצה להוסיף קרדיט לוילי דיקסון בכתיבת המילים של Whole Lotta Love

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן