לינוי קנטור 3

לינוי קנטור, טיגיסט הנוק או נעם בתן?

אביב או אייל

4/5

תוכניות הריאליטי מוסיקה הופכות לויה דולרוזה, דרך יסורים, שאמנם שווה לרשת המשדרת ולשופטים הרבה כסף, אבל, לפחות מבחינת כותב שורות אלו, הן מטרד שנמתח ונמתח ונמתח, רק כדי להשיג עוד ועוד פרסומות ועוד פרסומות. היו יכולים לקצר, לחסוך הרבה שעות צפיה מיותרות, אבל האמצעים מקדשים את המטרה.
אפילו היריבות היזומה בין אביב לאייל כבר הפסיקה לעניין. אז הוא עוזב את האולפן בכעס. אייל גולן יקבל טפיחה על השכם מהמפיקים. זה מה שרצינו, הם אומרים לנו. חסר כסח ביניכם. אנחנו צריכים יותר אש ותמרות עשן. השופטים הם כלי, המתמודדים הם כלי. נחמה פורתא: יש כמה מתמודדים שראויים להמשיך אחרי שיסתיימו תרועות הפסטיבלים. זה מחזיר אותי למהות אמנות הקאבר. איכות גרסאות כיסוי (קאברים) תלויה לא רק  במידת אהבת המבצע לשיר, אלא עד כמה השיר מחלחל בו, טבוע בו, כאילו הוא בעצמו יצר אותו. דרגה מעל: כאשר המבצע מצליח גם ליצור גרסה ייחודית משלו, להעניק לשיר פרשנות ועומק חדשים, להעביר את השיר למגרש שלו. כאן, עליו להיעזר בעיבודים, שתרומתם  לעיצוב המחודש של השיר עשויה להיות קריטית. מה הם הקאברים הגדולים של שתי התוכניות האחרונות, שממבציהם ייבחר ככל הנראה גם "התגלית" של התוכנית.
|נועם בתן – Ne me quitte pas של ז'ק ברל. הביצוע הגיע עמוק מתחת למיתר הקול. העצמה אישת של השיר. איכויות תאטרליות אישיות גבוהות. לא ברור למה אייל גולן ראה את הביצוע הרגשני כחוסר "גבריות" ואת הבחירה ש השיר כ"פחדנות". אני ראיתי בבביצוע גבריות אותנטית אמיצה. "תחשוף את עצמך, תבכה ותמות על הבמה", אמר מסיקה לנעם וצדקה כמובן.
לינוי קנטור: Karma Police של רדיוהד ו-Yesterday של הביטלס. אם תזדכה או לא, קנטור היא כבר התגלית הגדולה של התוכנית. הביצועים שלה מראים את האינטליגנציה הגבוהה לשיר במינון נכון של רגש, ועם זאת להעניק לשיר פרשנות משלה. תוסיפו את הנוכחות המעודת שלה, את הקסם האישי ותקבלו זמרת ליצוא.
טיגיסט – Family Portrait של פינק. לפי הפנים של מירי מסיקה בביצוע הזה, הבנת שהיא המומה. איך היא יכולה להגיע לרמה כזו?! צדקה מירי: הגרסה של טיגיסט לשיר (שהופנתה לאמא שלה) עלתה על זו של פינק. היה בה כל מה שאנחנו מחפשים אצל זמרת Soul גדולה. זו היתה אינטרפרטציה שהצדיקה כל דמעה שזלגה שם.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן