0y0a9495-001

דרכים השקת האלבום

מארק אליהו

פסטיבל הפסנתר, אולם אסיא
5/5

כשמארק אליהו מנגן בקמנצ'ה – הוא שר. לעיתים, הוא מוסיף גם קול של ממש כדי לומר – הצלילים האלה שיוצאים מהכלי האקזוטי – הם גם שירתי הווקאלית, על כל גווניה, יוצאת ממעמקי הנפש.
שירת הקמנצ'ה של מארק אליהו הגיעה גם ל"דרכים", אלבום חדש, המשך ל"חולות", שיצא לפני שנתיים.
המוסיקה שלו יוצאת ממקורות מזרחיים שונים, מתפתחת במרחביה החדשים, נעה במסלול אותנטי מחבקת את העבר, אבל חיה בהווה.
מארק פתח ב-12 דקות נגינת סולו רבת השראה, עוצם עיניו, מרוכז מאד, קשת הקמנצ'ה מחולללת פלאים על המיתרים. בקטע השני, הצטרף אליו ההרכב הנפלא, רוני עברין, איש ההקשה, שקישט את המוסיקה בצלילים מן הטבע (פכפוך מים), אבא פרץ אליהו – בטאר, המוסיקאי והמוסיקולוג, דמות צנועה, האיש שממשיך לנגן עם בנו במדבר, כאשר הם זקוקים להשראה מחודשת, וגם אלדד ציטרין, הפסנתרן ואיש הצליל האלקטרוני, שנשמע כיום חלק בלתי נפרד, אפילו חיוני במוסיקה של של מארק.
להתפעם מחדש מהצליל העשיר הקסום שמארק אליהו מפיק מכלי הקשת הכדורי בעל ארבעת המיתרים המהדהד כמו צליל נשיפה מעולם אחר, מהעיבודים שמכניסים לאזורים קוסמו פוליטיים פורצי גבולות, מהמנגינות והתזמורים המקוריים ששואבים מהוויה, ששורשיה נטועים במוסיקת המזרח, עטופים בהרמוניות עכשוויות חמות, חוברים לקולות אקזוטיים נוגים, המוסיקה שנשמעת פיוט ללא מילים.
מארק אליהו ממשיך במסע למציאת דרכים לשזור את ההרמוניה והמלודיה המערביים  לצורות המוסיקה המזרחית (מרכז אסיה, פרס, המזרח התיכון) כדי ליצור מרקמים מוסיקליים חדשים קליטים ונגישים, שזורים וארוגים למרבדי צלילים מופלאים, לוקח למקומות שלא ביקרתם בהם. היצירה של פרץ ומארק אליהו מרתקת בשימושים שהיא עושה במסורת, כדי לייצר צליל חדש. אליהו לוקח את המורשת מבית אבא, ומעניק לה תכנים וליטושים עכשוויים בתיאום מושלם עם הנגנים, בנגינה הרמונית וזורמת. במונחים של מוסיקת עולם – הצלילים חוצים תרבויות, אל זמניים, אל דתיים, נוגעים בספירות עליונות, מכניסים לאווירה היפנוטית. צריך להגיע להופעה הזו כדי לחוש את הכישוף.

**** מארק אליהו (34)   נולד בארץ ההרים דאגסטן, מילדות חווה בבית אווירה מוסיקלית, כאשר הוריו, מוסיקאים בכירים, ארחו בביתם נגנים, זמרים ויוצרים. אליהו מספר, שהוא ואביו מלחינים את המוסיקה במרחבים המיסטיים של מדבר יהודה, במערות המדבר, כדי לשאוב השראה ממקומות שם "התבודדו והתנבאו רבים לאורך הדורות בעודם תרים אחר דרך האלהים".

נגנים: מארק אליהו – קמנצ'ה, פרץ אליהו – טאר, רוני עברין –  כלי הקשה, אלדד ציטרין – פסנתר, קלידים

שירים: סולו מארק, מסע, קרוואן, ניקריז, סגה, חלונות, מים, טיפות, חוזר, ציטרין, אפריקה, געגועים, חולות

צילום: מרגלית חרסונסקי

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן