אלון גילרון - מוכן להיות אני

מוכן להיות אני

אלון גילרון

הפקה עצמאית
4/5

שיר מס. 8, "שיקרת זונה", חריג באלבום, הוא שיר הרוק הישראלי הטוב ביותר ששמעתי בחודשים האחרונים. הקול הסרקסטי, צליל הגיטרות המסיבי, עוצמת ההבעה. השיר הוא גזר דין נחרץ של נבגד, שהולך על התנתקות ממי ששיקרה לו. האם כל האלבום טעון בעוצמות "בועטות" כאלה שמגיעות מבטן מלאה ובוערת?  – ממש לא. שבעת השירים הקודמים של הזמר-יוצר אלון גילרון. לא הכינו אותי לשיר הזה. רובם ככולם הם ספת פסיכולוג אישית מלנכולית למדי. מי אני, מה אני, מה אני רוצה מעצמי, מה הייתי. מה חלמתי ומה השגתי. האלבום נפתח בדיבור על רקע ליווי שמתחיל במילים: "תכלס, מה אני רוצה? אני מסתכל אחורה, ורואה את עצמי אחרת מאיך שהתסכלתי על עצמי אז" ומסתיים ב"המרמור, המרמור, הנה עכשיו אני מעביר על עצמי ביקורת. דפוק, תהנה יש לך מוסיקה".
ההמשך יגלה כי לאלון גילרון יש מוזיקה, ווהוא גם נהנה, יען כי המרמור והחפירה העצמית עוזרים לו לעשות מוסיקה טובה, ומוסיקה הרי משחררת. ליתר דיוק: גילרון מנסה להיות כמה שיותר קרוב אל עצמו, לקבל את עצמו כמו שהוא, להיחשף הכי מפוכח ובלתי מתפשר. ה"אני" משתלט בכל מובן. הוא הילד שעדיין רודף חלום, הוא המבוגר  שנשבר מול  "שמיכות של שקרים" שהיא עוטפת אתו, שמתקנא בילד התמים שהיה, כשהוא מתבונן בילד שלו וממתין ללילה כדי להוריד את המסכות, מודע  לאהבתו העצמית, כשהוא נמצא איתה, וגם מפוכח לדעת שהכל זה "בראש", גם כשהמודעות הזו אינה משחררת אותו מהצער על עצמו.
המוסיקה מלודית אפלולית, רובה  – עיבודים מינימליסטיים בין אקוסטי לחשמלי, לעיתים צנועים ומאופקים להבעת כאב בטון נוגה ("רודף חלום", "בלילה במיטה", "רציתי לדעת", "הכל בראש"), גם מגיע עד רוק רווי דציבלים לשחרור זעמו ("שיקרת זונה") וחוזר לקול עגמומי שברירי ("פעם כשהייתי קטן"). השירה הלא יציבה לא רק שאינה גורעת מהאמת שלו, היא מוסיפה אמינות.
אלון גילרון הוא סינגר סונגרייטר שמצליח להישאר קרוב אל עצמו במילים, במנגינות, גם בעיבודים ובהפקה. אל תגדירו אותו. הוא בטח לא מיינסטרים פופ, לא רוק קונבנציונאלי, לא פולק ולא בלוז. הוא גם אינו זמר במשמעות הטהורה של המילה. הוא אלון גילרון ששיריו מכניסים  לחדר האינטימי שלו  בסיפורים ובצלילים שמשדרים כנות, שלעיתים עוברת ומחלחלת.

אלון גלרון דמויות

שירים: תהנה, המון דמויות, רודף חלום, בלילה במיטה, רציתי לדעת, מוכן להיות אני, מה עלי, שיקרת זונה, הכל בראש, פעם (כשההית קטן), אנשים על הגדרות

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן