ליוצר ולזמר קובי רכט

מופע מחווה

מרכז ענב לתרבות ת"א
0/5

קובי רכט עולה אחרי אהוד בנאי. מצטרף לדורי בן זאב ל"רגאיי הבטלן". ההמשך – קאבר חדש של קובי ל "מים רבים לחצות" (של ג'ימי קליף המוכר מג'ו קוקר, למשל)  ואז עלו "שובבי ציון" (קובי, חנן יובל, קובי אשרת) לשיר "נגה".

שנאמר כמה מילים על פרגון, על חברות, על ניסיון לעזור לחבר בשעות של מצוקה? לא להאמין שזה קורה בבידור המקומי. צהרי שישי, מרכז ענב ת"א.

חברים מתכנסים לחגוג קובי רכט. מה יום מיומיים? לא בטוח ש"לחגוג" היא המילה הנכונה. לא בטוח שבאו לסכם קריירה. אבל בכל זאת מי שארגנו (אקו"ם, אמ"י, קובי אשרת המנהל המוסיקלי, שהיה חברו להרכב הסוונטיז "שובבי ציון") מצאו שאת המחווה לרכט יש להרים. שאלה של יחסים, תמיכה, התחשבות.

עלו ובאו גם עדנה גורן לדואט שירי סאשה ארגוב שממשיך להיות איכות בפני עצמה, שילוב משומר היטב גם משום השירים עצמם ("לילה בדרום", "זמר מפוחית", "אהובתי לבנת צוואר", "לפנות ערב"). רמי קליינשטיין התיישב לפסנתר והקדיש את "צעיר לנצח" לקובי (מה שנכון)  וגם מארינה האחת והיחידה עלתה לאינטרפרטציה מופלאה ל"לך איתה" של רכט, והשיר קיבל לפתע מימד ציני-סרקסטי.

קובי רכט שר "כמו שזה בא" מ-1978, שיר נורא אופטימי שאומר – גם אם כבד על הנשמה ונגמרה לך הנשימה ואתה נשבר – קח את זה בקלות. שיר עידוד עצמי, שהיום אולי נשמע לקובי תמים למדי. 61 מלאו לנער, ואחרי כל השנים הללו, אולי באמת הגיעה השעה טו טייק איט איזי.

גילוי נאות: רכט ישב ספסל אחד לידי בתיכון "גאולה" בתל-אביב. כבר אז בשמינית, היה ברור שהבחור יועד לקריירה. מוסיקה, תיאטרון. אנחנו  דיברנו אז בעיקר על הביטלס. סרג'נט פפר שינה את עולמנו. אתם יכולים לספור את השנים שעברו מאז.

תחנות: "תילון", תיאטרון הילדים של מנחם גולן, ההצגה "יוליוס קיסר" בהבימה (גיל 16), קובי רכט וכוכבי הלכת" (מלהקת הקצב הראשונות בארץ), להקת פיקוד מרכז עם הבס-בריטון העמוק ששר "קום לך אל נינווה", "גבעת התחמושת" שהזכיר בדימיון מפתיע את קולו של אריק איינשטיין (ויש שטענו שזה חיקוי, אבל קובי מעולם לא חיקה את איינשטיין) התקליט חוזרים בשניים לסשה ארגוב שהוא הקליט עם עדנה גורן ושבמופע המחווה חגגו לו ארבעים שנה, להקת "שובבי ציון" עם קובי אשרת וחנן יובל.

ההמשך – שנים של נסיונות לעשות את זה בגדול בחו"ל, תחת פסבדונים – ג'ים מסדה, סוואנה, קיי רץ', וירגו, קובי רקס.  הוא כתב מוסיקה ל"התפוח", סרט של מנחם גולן, עיבד את המוסיקה ל"הלהקה" (1978) של אבי נשר, והוא גם הוציא אלבומים – רובם לא עלו על מדפי הקלאסיקה ("הרגע הנכון" – 2003) קריירה מאוד לא ממוקדת, משברים, ירידות ועליות, ותמיד חיים באיזושהי נקודה בעתיד. ראיתי במרכז ענב את אשתו הראשונה איריס יוטבת. בנם המשותף תום (31)  כיום פרופסור לשפות בארה"ב. אבל עד כמה שאני מכיר את קובי, אחרי כל השנים האלו הוא נשאר נער רוק ברוחו.

עכשיו כשנער הרוק מנסה לארגן את עצמו מחדש עם אלבום קאברים שהפיק לו ירוסלב יעקובוביץ' (שחי ופועל בשנים האחרונות בני-יורק) וכשהוא נקלע למאבק על תמלוגים מול חברת המוסיקה אן.אם.סי, החליטו חברים שמגיעה לו מחווה. שעה וחצי שהחזירה צבע לפנים, שמילאה בתחושות אהבה וחום. הגיעה בזמן. שישאר צעיר לנצח ושימשיך לעשות מוסיקה.

 מארינה מקסימיליאן בלומין – "לך איתה" מופע מחווה לקובי רכט


שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן