מוריס אל מדיוני. צילום: מרגלית חרסונסקי

הגיע אל פסטיבל הפסנתר

מוריס אל מדיוני

מרכז ענב ת"א
4.5/5

היסטוריה: מוריס אל מדיוני הגיע אל פסטיבל הפסנתר! לא סתם פתחתי בסימן קריאה. קדמה להגעתו עצומה שיזם קובי אוז, שאליה הצטרפו רבים, כולל כותב שורות אלו. המאבק על שילובו של הפסנתרן היהודי אלג'יראי בן ה-87, מענקי המוסיקה הערבית-אנדלוסית המודרנית, זוכה פרס מוסיקת העולם מטעם ה-בי.בי.סי (2007) היה מאבק חשוב וצודק על רקע מה שניתן להגדיר שערורייה מקומית צפויה: אל מדיוני פנה לפסטיבל הפסנתר, אבל נדחה פעמים אחדות. קובי אוז, שמכיר את השירים של מדיוני מאז שימש קלידן בלהקת שפתיים, ביקש לא רק לשתפו אלא לתבוע את עלבונו של המוסיקאי המופלא. בפסטיבל הפסנתר שכבר מזמן אינו פסטיבל של פסנתר, השתתפותו של הענק הבינלאומי התבקשה יותר מכל מופע אחר בפסטיבל.
מרכז ענב, גג גן העיר: באנו לראות את נצחונו של הצדק. גם קובי אוז הגיע כדי להעניק את הכבוד לו הוא ראוי ולקחת לחלק בקונצרט הנדיר.
אחרי המופע הזה, ברור שאלמלא התקיים – פסטיבל הפסנתר 2015 יכול היה לרשום לעצמו החמצה גדולה.
אם יש מוסיקה מזרחית מודרנית אותנטית בקרבנו – היא מתחילה קודם כל במוסיקאי ובפסנתרן הזה, שהופיע בעבר עם הסופרסטאר של מוסיקת הראי (Rai), האלג'יראי חאלד Khaled)).
אל מדיוני הוא סגנון אקלקטי יחיד במינו, סינתזה של צליל ערבי, מוסיקה אנדלוסית, חיבור לראי, רומבה ולבוגי,  וכמובן הנגינה המופלאה בפסנתר בגיל הזה, קלילות של פסנתרן ג'אז מהשורה הראשונה, לעיתים נשמע כצליל של קנון, וכשהוא נותן קולו בשיר, החספוס נשמע אותנטי כשל שנסיונייר מהגדה השמאלית בפריז. התוצאה היא קוקטייל של מוסיקה ערבית, קצב קובני, צליל ים תיכוני וקברט צרפתי. עירוב קוסמופוליטי יחיד במינו.
האורחים שהצטרפו לאל מדיוני הפכו את המופע לאטרקטיבי: הזמרת הנפלאה נטע אלקיים,  ילידת נתיבות, כותבת שירים במרוקאית, ומבצעת אותם עם בן זוגה עמית חי כהן, שניגן בנג'ו.
וכמובן,  קובי אוז המחויך והאוהד-אוהב בפפיון מהודר שהעניק את הניחוח הישראלי וקריצת העין שלו. אוז סיפר בהתלהבות על ההיכרות שלו עם אל מדיוני ושיריו, והשתתף בשלושה שירים.
מופע של מוסיקאי יחיד במינו, אגדה מהלכת בחייו. שנחזור על שורת הפתיחה? מוריס אל מדיוני הגיע לפסטיבל הפסנתר של תל אביב.

מוריס אל מדיוני: פסנתר ושירה, נטע אלקיים: שירה, חגי ביליצקי: קונטרבס, הלל אמסלם: כלי קשה, אלעד לוי: קמנצ'ה, עמית חי כהן: בנג'ו. אורח: קובי אוז

צילום: מרגלית חרסונסקי

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן