קולו של הלב

מחדשים את שיריה

לאה גולדברג

"קולו של הלב" חידושים לשירי לאה גולדברג
3.5/5

ארבעים וחמש שנה למותה של המשוררת לאה גולדברג הן סיבה לפרויקט אודיו-וידיאו חידוש לשיריה ביוזמת עמותת "שיר עד" בתמיכת "קרן מיתר" בניהולו האומנותי של אורי לשמן ובהפקה המוסיקלית של אלעד אדר.
בשיריה של לאה גולדברג קיימים לא רק מקצבים שריתקו את המלחינים, אלא גם ריתמוס פנימי,  כאילו המילים שרו את עצמן. מילים שמגיעות, שנוגעות. משרטטות תחושות, מציירות נופים מתוך מגע תחושתי. גולדברג עסקה בחיים מתוך געגוע לדברים נשגבים ממנה, מתוך החסר הגדול של אהבה.
חיסרון בולט: לחנים חדשים!  פרט ל"ציפור כתומה", לחן חדש של אורי לשמן, המנהל  האומנותי של האסופה, כל השירים מוכרים. מה שמתבקש: פרשנויות החדשות שיעניקו עוצמות מחודשות לשירים. זה קורה מעט. מרבית הביצועים  לא האירו מחדש את שירי המשוררת בהשוואה לגרסאות המוכרות.
הייתי מציין בכל זאת ביצועים טובים של: ירמי קפלן – "תוף בודד" (מוכר מאריק איינשטיין) שטוען את לחנו של מיקי גבריאלוב בעוצמות מחודשות, בדרמה מאופקת."נפרדנו כך" – ללחן של מירון מינסטר (מוכר מנורית גלרון) בגרסה מלודרמטית מלנכולית מפעימה של דוד לביא. "בארץ אהבתי" ללחנו של מוני אמיריליו – המוכר מרוחמה רז מקבל זווית קצת אחרת מאלון אולארצ'יק.
גרסה חדשה ל"ערב מול הגלעד" ללחנו של מיקי גבריאלוב (המוכר מאריק איינשטיין) מגיעה מדואט רגיש ומלא חן וכוונה של דרור קרן ואסנת הראל. "משירי ארץ אהבתי" ("מכורה שלי") ללחן של דפנה אילת קיבל פרשנות  של שרית וינו אלעד, שאינה מעניקה מימד אחר ומיוחד על זו  המוכרת מחוה אלברשטיין. בשורה התחתונה: אמנות המוסיקה הישראלית אינה יוצאת נשכרת מהפרויקט המושקע. מעט מדי מוסיקה מקורית חדש ומעט מדי חידושים מפתיעים ומפעימים..

"קולו של הלב" חידושים לשירי לאה גולדברג  ניהול אמנותי – אורי לשמן הפקה מוזיקלית – אלעד אדר

שירים: ירמי קפלן – תוף בודד, דין דין אביב – החליל, אבי גרייניק – הגננים היום עצובים, דוד לביא – נפרדנו כך, רבקה זוהר ולירון לב – לאט כהולם הלב, הגרובטרון – האוהבים על שפת הים, שרית וינו אלעד – מכורה שלי (משירי ארץ אהבתי) מאי ישראלי לשמן ואורי לשמן – ציפור כתומה, רבקה זוהר ולירון לב – לאט כהולם הלב, אלון אולארצ'יק – בארץ אהבתי, דרור קרן ואסנת הראל – ערב מול הגלעד.

וידיאו: ירמי קפלן – "תוף בודד", דוד לביא – "נפרדנו כך"

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן