דניאל מזוז הכוכב הבא

מחפשים גימיק לניצחון הבא

הכוכב הבא לאירוויזיון

/5

עכשיו זה לא רק "הכוכב הבא לאירוויזיון", אלא "הכוכב הבא לאירוויזיון, בו ישראל זכתה בשנה שעברה". במיץ הזה יתבשלו כל הפרקים הבאים. זה מקדם רייטינג מעולה מול תוכניות ריאליטי מוסיקה אחרות, בימים שהז'אנר נמצא בירידה תלולה. המנחים כבר מפמפמים את הניצחון אינספור פעמים. נטע ברזילי היא פלקט שיהיה תלוי מעל. אפילו הקימו "פינת נטע". הרקדנית שלה – מתקבלת בברכה באודישנים.  באויר חשים באסטרטגיה: דרוש לא עוד סתם זמר או זמרת ששרים, אלא חריג.  גימיק אינה מילה גסה. דוגמאות מהפרק הראשון: חרדי  מזמר בעל פיאות מסולסלות, להקה של  בעלי צרכים מיוחדים. לקהל בעולם נמאס מסתם זמרים מעולים? עוד יתברר שגימיק אינו חזות הכל. באירוויזיון כמו באירוויזיון אין תעודות ביטוח.
סוסים מנצחים לא מחליפים: אז נכון: אסי עזר ורותם סלע היו שם (באירוויזיון) בזמן שזה קרה, אבל שומדבר חדש לא קרה איתם באמת. השמיניות שהם עושים להתחנחן ולהצחיק ממשיכים להיות הומור כפוי ומנג'ז.  בשולחן השופטים –  אותם הפרצופים אבל עם תוספת שחקנית חיזוק.  שירי מיימון מאקס פקטור לא ממש תביא למהפך. המניירות שלה מוכרות, אבל אני מעדיף  את התובנות שלה על החרטוטים של קרן פלס שממשיכה לשאול שאלות סתמיות. לדניאל ברזילי: "האירוויזיון מעניין אותך, מדבר אליך?  לשחר עדוי הדוס – "אתה בטח לא שירתת בצבא"… במה הועילה ה"חכמה" בשאלות האלו?
והיו גם מתחרים. מי שהכי הזכירה לי ברבגוניות שלה את נטע ברזילי היא דניאל מזוז ששרה Happy של פארל ויליאמס – בשילוב מהוקצע של תנועה, משחק וראפ. היא המועמדת להגיע לגמר מהפרק הזה. נדב פילפס מחולון עושה מצוין שירים גדולים של דיוות במניירות גדולות מאוד. ה – I Have Nothing של ויטני יוסטון הראה שיש לו את זה. מבחינת הראל סקעת שנתן אדום – שנות התשעים זה מיושן. אני לא בטוח שבאודישנים להכוכב נולד חייבים ללכת על שירים משנות האלפים ומעלה. לשיר ביטלס – זה בסדר?
עופרי כלפון שרה נהדר גרסה ליובל דיין ב"לאסוף", אלא שאם היא רוצה להמשיך, עדיף שתשתחרר מיובל דיין ותהיה עצמה. יבגני מורוזוב שר ברוסית "שני משוגעים", אבל למד שלמרות העליה הענקית של רוסים לישראל – בשולחן השופטים זו שפה נגוחכת מוקצה מחמת אי הבנה. שחר עדוי ששר "ויקיפדיה" זכה לנקודות בזכות חרדיותו – כי ככה ידעו שהוא מייצג ישראל יהודית לפי סקעת והרוח שנשבה בשולחן השופטים. ההערה של אסף אמדורסקי עוררה גיחוך: "מעבר לסמליות, אתה שר יפה". איזה סמליות? מה קפץ עליך אמדורסקי? אתה שולח לאירוויזיון סמלים? ענהאל מלהקת "שלווה" בעל הצרכים המיוחדים עושה נפלא את Toy, ושוב אנחנו חוזרים לסיבת התכנסות: ניסיון לשחזר את הניצחון של נטע.
לפי  פרק  הבכורה של "הכוכב הבא", היתה הרגשה שלא מדובר בתוכנית אחת אלא עריכה של כמה תוכניות: הלבוש של השופטים שונה מאודישן לאודישן (צפו בתמונות), לא בכל השירים – המנחים מראיינים את המתמודדים. מורגש שאין כאן רצף, אלא תוכנית טלאים. נדמה לי שזה נוגד את עיקרון תוכנית המציאות שבו אתה מתקדם ברצף על קו הזמן, ואילו כאן אין קו זמן, ואין לך מושג האם הפרק החמישי לא עורבב עם הפרק הראשון.  אצלי זה עורר סדקים ברמת האמינות של התוכנית.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן