מיילס דיוויס Miles Davis

בן 90 The Essential

מיילס דיוויס

אן.אם.סי, סוני
5/5

אומר בפשטות: לאוהבי ג'אז, שמדף דיסקיהם נטול מיילס  דיוויס: זה אוסף חובה. שני דיסקים חובקים רפרטואר מהשנים 1986-1945, ומתברר שהטון של חצוצרתו הצליח להשתלב בסגנונות רבים מביבופ ב"עכשיו הזמן", שפותח את האוסף, הוואלס של "יום אחד נסיכי יגיע", מ – So What ועד Miles Runs the Voodoo Down. דיוויס נהנה ממעבד מבריק כגיל אוואנס שחותם גאוניותו מוטבע בקטע כ"סאמרטיים". חוץ מזה: כל המי והמי של הג'אז נכנסו לכאן מביל אוואנס ומקס רוץ' ועד וויין שורטר וג'ון קולטריין, צ'ארלי פרקר, הוראס סילבר, גרי מוליגאן, סוני רולינס, טוני ויליאמס, צ'יק קוריאה, ג'ון מקלפלין.
האלבום יצא לרגל יום הולדתו ה-75. יש כאן פיסות חיוניות מיצירתו, מ – Birth of the Cool, קטעים מאלבומים פורצי דרך כמו Kind of Blue ו – Bitches Brew.
מיילס דיוויס מעולם לא פסק לנסות רעיונות מוסיקליים חדשים, אימץ את הבלוז, כמו היה חלק ממנו, הוסיף כלי תזמורת למוסיקה שלו, הפך סטנדרטים של פופ לתכשיטי ג'אז. דיוויס כינס נגנים ומוסיקאים מעולים כדי למתוח את גבולות היצירה שלו ושלהם. מיזג רוקנרול עם כלי נגינה חשמליים ואימפרוביזציות ג'אז. דווקא קטעים פחות מוכרים כמו  "Generique" מהסרט הצרפתי "מעלית לגרדום" "Ascenseur pour L'echafaud"  של לואי מאל ראויים להקשבה. מצד שני, מיילס דיוויס אינו מיילס דיוויס ללא "Nefertiti", בנגינת הסקסופוניסט ויין שורטר. עשר השנים שבין 1960 ל-1970 מציגים השינוי לכיוון האלקטרוני, וכאן כדאי להפנות את האוזן ל – "Little Church". כבר אמרנו חובה?

(על  Kind Of Blue )

וידיאו: Bitches Brew קטע מהופעה חיה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן