מייקל ג'קסון 2 Thriller האלבום הנמכר ביותר בהסטוריה

מייקל ג'קסון Thriller האלבום הנמכר ביותר בהסטוריה

שנעשה הערכה מחודשת באשר לאיכותו של Thriller?

5/5

Thriller הוא האלבום הנמכר ביותר בהיסטוריה, אומר הגוגל.  מכירות אלבום האולפן השישי של  מייקל ג'קסון שיצא ב-1982 מוערכות בין 65 ל-127 מיליון עותקים.
זה לא קרה בבום. כשThriller של מייקל ג'קסון יצא בבריטניה בחג המולד 1982, האלבום נמכר לא רע, אבל הסינגלים שנבחרו לא הובילו מיד למקום שהוא יגיע אליו כעבור שנה.  The Girl Is Mine לא היה הלהיט הגדול שעימו משווקים אלבום למרות שאי אפשר היה להקל ראש בקומבינה מייקל ג'קסון-פול מקרטני אחרי ההצלחה שהיתה למקרטני מוקדם יותר באותה שנה עם סטיבי וונדר עם Ebony and Ivory. השיר הגיע למקום השמיני במצעד הבריטי, והאלבום נמכר היטב, אבל בטח לא ברמת הציפיות אחרי אלבומו הקודם של מייקל – Off the Wall.
בחג המולד הבא, "מותחן" כבר היה הרבה מעבר לאלבום נמכר. חצה כל קו זהב וכל רף פלטינה. "בילי ג'ין", מקום ראשון בבריטניה, סיחרר עולם. אדי ואן האלן פרץ מתוך Beat It; טירוף המכירות הביא כמעט את כל שירי האלבום לטופ טן.
עד 1984, האלבום קיבל דחיפה נוספת עם הסרטון של Thriller בבימויו של ג'ון לנדיס שהפך את האלבום מתקליט פופ מצליח לאייקון תרבותי, חבילת להיטים ששבעה מתוכם הונפקו כסינגלים.

מייקל ג'קסון – Thriller

בילי ג'ין

שנעשה הערכה מחודשת באשר לאיכותו של Thriller? לפחות איזה 20-30 שנה שלא חזרתי אליו. תגידו מה שתגידו, תאהבו או תשנאו את האלבום. "מותחן" הוא האוורסט הנהדר והבלתי מעורער של הפופ. מחלקות השיווק שלו הבינו שאפשר לשלוף יותר ויותר סינגלים כדי להאריך את חיי המדף שלו, ומייקל ג'קסון הפך למלך הפופ כשכל תעשיית ההקלטות קדה לו קידה.
בהמשך הקריירה – כבר לא הגיע להישג הזה. מ – Thriller החל מדרון ירידה ארוך והדרגתי ששיאו במותו הטראגי.
יש הגורסים כי סוד ההצלחה של Thriller היה המפיק המהולל קווינסי ג'ונס. נכון, לעולם אל תזלזלו בכוחו של מפיק גדול. קווינסי, הוא ג'אזיסט במהותו, מוסיקאי-על. לא מפתיעה העובדה שמוזיקאים בעלי רקע ג'אזי מצטיינים בז'אנרים מוסיקליים אחרים. אם אתה יכול לנגן ג'אז, תוכל לנגן בקלות את רוב הסגנונות האחרים. פאנק-סול, רים נ' בלוז.

מייקל ג'קסון  נזקק לעזרה רבה מאנשי מקצוע כדי להשלים הצלחתו. תמיד מקבלים את מיטב המוזיקאים הטובים והמפיק המדהים שמחבר את הכל ביחד. הם הביאו את אדי ואן הלן לסולו הגיטרה האגדי עבור "ביט זה". לואיס ג'ונסון הבסיסט המדהים של הצמד האחים ג'ונסון ניגן בס ב"בילי ג'ין" ושירים אחרים. לואיס היה כמו שמשפרים "חיה" על הבס. כמובן מייקל עצמו. אין ספק: יוצא דופן. זמר קילר. יצירתי מאוד, בעל אינסטינקטים מופלאים בעיקר בכל שקשור לקו הקצב – בס+ תופים.

מייקל ג'קסון – סוד ההצלחה שלי

* האמן בעצמך. למד מהגדולים. ותהיה גדול יותר
* עבוד כאילו אין מחר. התאמן. התאמץ. טפח את הכישרון שלך ברמה הגבוהה ביותר.
* אתה תמיד יכול לחלום, והחלומות שלך יכולים להתגשם. אבל אתה צריך להגשים אותם.
* אם מישהו אי פעם יגיד לך שאתה לא יכול, that you can't – כל מה שאתה צריך לעשות הוא להסיר את ה- t בסוף ה – can't, כי אתה יכול."
* לא משנה מי בסביבתך משדר אליך אנרגיה שלילית, חסום אותו לחלוטין

 

מייקל ג'קסון – thriller פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

2 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

2 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן