מינימל קומפקט חוזרת בנובמבר

/5

סמי בירנבך, רמי פורטיס, ברי סחרוף, מלכה שפיגל, מקס פרנקן חוזרים בנובמבר במהדורת מינימל קומפקט 2019 לשתי הופעות ברידינג 3 (2.11) ובהיכל התרבות בת"א (6.11) האם הולך להיות כאן סולד אאוט כמו בחמש ההופעות של הלהקה בבארבי ב-2016? אין  הרבה מקום להימור.
מינימל קומפקט נוסדה ב- 1980. שבע שנות קיומה הם ציון דרך בתולדות סצנת הפוסט פאנק והאינדי רוק האירופאית. הלהקה ונחשבת ללהקה הישראלית המצליחה ביותר במונחים בינלאומיים..
גלי הפאנק והניו-ווייב בסוף השבעים, תחילת השמונים הגיעו לכל חור בעולם, גם אלינו. השנה היא 1981. הזמר סמי בירנבאך, הבסיסטית מלכה שפיגל והגיטריסט ברי סחרוף מקימים הרכב פוסט-פאנק שמשלב רוק אירופאי קודר עם אלמנטים ים-תיכוניים. פריצת הגבולות המקומיים ממש התבקשה, והלהקה עברה דירה לאמסטרדם כדי לנסות לזכות בהכרה בינלאומית. מינימאל הוחתמה בלייבל בלגי שנקרא Crammed והוציאה EP ראשון ב-1981. שנה לאחר מכן יצא האלבום השלם הראשון One By One. האוריינטציה ההרפתקנית, הבחירה בסגנון "אירופאי", האופי האוונגרדי משהו של המוסיקה הם שהעניקו לה דימוי של חבורת קאלט. ב-1984 יצא Deadly Weapon, ועורר עניין אצל אמני רוק ייחודיים של ימי הפוסט פאנק כ"טוקסידו מון",קולין ניומן מ-Wire שנישא למלכה שפיגל והפיק את האלבום Raging Souls שיצא ב-1985. אירופה הייתה מיקום מועדף, ארה"ב לא בדיוק המתינה להם למרות שתחנות רדיו מסוימות (המזוהות עם קולג'ים) השמיעו את הלהקה. הלהקה ניסתה טור בארה"ב ב-1987 במקביל להוצאת The Figure One Cutsמינימל  התפרקה ב-1988. סחרוף חזר לארץ והתחיל להקליט עם רמי פורטיס, שהצטרף למינימאל כחבר באמצע השמונים. התוצאה היתה "סיפורים מהקופסא". בירנבאך הפך לדי.ג'יי מורפיאוס ואילו שפיגל המשיכה לשתף פעולה עם בעלה ניומן. ב – 2003 התאחדה הלהקה לכמה הופעות בארץ ובאירופה והוציאה אוסף משולש שכלל גירסאות רמיקס לכמה שירים. בהמשך הגיעו איחודים נוספים לצורך הופעות (2012, 2016)
פרשנות: מינימל קומפקט ממשיכה לחזור מהכפור. זה הביקוש הגדול של הקהל או מאוויי חברי הלהקה? שתי התשובות נכונות? אישית אני משתייך לחבורת נוסטלגיקנים שמתגעגעים לקולנוע דן כמו גם לפינגווין של שנות השמונים. אני אפילו מוכן גם להתאהב מחדש ב"סיאם" עם הדר גולדמן בשולץ האיום של כרומוזום ו"היחידה לטיפול נמרץ" לעשות צדק לימים בהם הדאון טאון ת"א לא היה דאון טאון ת"א.
גם ימי מועדון "פינגוווין" הפכו לנוסטלגית קשישי השמונים. אבל עובדה: הקשר בין הרזידנטס, מינימאל קומפקט, הסמיתס, סיאם, באוהאוס, לגנדרי פינק דוטס, נאון ג'אג'מנט, אינשטורצן דהנויבטן, ז'אן קונפליקט וטוקסידון מון תמיד ימשיך לרתק. האלטרנטיבה של כל האלטרנטיבות. רוב החומר של מינימל קומפקט נשמע טרי כמו הופשר עכשיו מהמקפא. רוק אירופאי, אלקטרו, ניו-ווייב. אוונגרד. להתאהב תמיד מחדש בשמונים.

צילומים: מרגלית חרסונסקי

על ההופעה של מינימל קומפקט ברידינג 3 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן