מירי רגב

פופוליזם נמוך, רדוד ודמגוגי

מירי רגב והמוסיקה הים תיכונית

/5

מירי רגב מתכוונת להעניק פרסים שנתיים "לאמנים וליוצרים מהמוזיקה הים תיכונית". זו לשון ההודעה שקראתי. זהו המהלך הבא שלה כתגובה לאי הכללת "זמרים מזרחיים" בפלייליסט של גל"צ. המעוניינים בפרס מתבקשים להגיש מועמדות. יש כבר ועדה בדרך.
לפי אלו קריטריונים מתכוונת שרת התרבות והספורט להעניק פרסים לאמנים וליוצרים מהמוזיקה הים תיכונית? לפי מוצאם העדתי, לפי מידת החפלאיות במוסיקה שלהם, פופ ים תיכוני לפי נוסחאות הצלחה בדוקות? אי השמעתם בגלי צה"ל מול הצלחתם בתחנות רדיו אחרות באצטדיונים ובהיכלים או סולמות ומקצבים מוסיקליים מזרחיים אותנטיים?
ומה אם יספרו לה, שזמר בסגנון חסידי מקופח ברדיו, או סתם זמרים שהמוסיקה שלהם נפלטה מרשימות השידור, בלי כל קשר למוצאם והז'אנר המוסיקלי המיוחס להם. אני מקבל לידי כל שבוע עשרות שירים מעולים, שאינם "ים תיכוניים", שלא יכנסו לרשימות השירים המשודרים, למרות שהם ראויים. מה עם כל אותם אמנים ויוצרים? לא מקופחים? האם הם מודרים בגלל שאינם מסלסלים? איזה זמר בדיוק צריך להגיש מועמדות? אייל גולן, עדן בן זקן, דודו אהרון, משה פרץ, שרית חדד, עומר אדם? הם צריכים את העשרים וחמישה אלף שקלים (גובה הפרס ליחיד) שלה? הרי בכל בר מצווה הם דופקים כפליים.
לפי הסטטיסטיקות של "מדיה פורסט" לשנת 2015 – אייל גולן זכה בקטגוריית הזמר המושמע ביותר ברדיו . שרית חדד זכתה בקטגוריית הזמרת המושמעות ביותר ברדיו. "טרמינל 3"  של דודו אהרון הוא השיר הישראלי המושמע ביותר בתחנות הרדיו, עדן בן זקן עם השיר "מלכת השושנים", היא  תגלית המושמעת ביותר, אליעד נחום עם השיר "מתוק כשמרלי" הוא תגלית השנה המושמע ביותר בתחנות הרדיו. האם לזה נקרא ז'אנר מקופח?!אבל שרת התרבות מצאה לעצמה סוס פופוליסטי לרכוב עליו, כמו שהיא מנסה לשאת חן  בעיני ההמונים בכל נושא שהיא נוגעת בו. זה נשמע נמוך, רדוד, ודמגוגי. מילא, הגעת למשרד התרבות בגלל שלא היה לביבי תיק אחר לתת לך, אבל למה להפוך את התפקיד שלך לבדיחה מהסוג הגרוע?

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן