ממשלת ספרד מגנה ביטול הופעת מתיסיהו בפסטיבל בספרד על רקע פוליטי

/5

ממשלת ספרד הוציאה הודעת גינוי על ביטול הופעת  מתיסיהו, זמר ויוצר הפופ-רגאיי היהודי, בפסטיבל  "רוטוטום סאנספלש" Rototom Sunsplash. סיבת הביטול: סירובו של הזמר לצאת בהצהרה על עמדתו בנושא הסכסוך הישראלי-פלשטינאי. את הודעת הגינוי הוציא משרד החוץ הספרדי: "כפיית הצהרה ציבורית עומדת בניגוד לעקרון אי האפליה של אנשים, עליה מתבססת חברה פלורליסטית".
מתיסיהו אמור היה להופיע ב-22 באוגוסט בפסטיבל שנערך ליד ולנסיה. סניף ארגון ה – BDS במקום קרא למארגני הפסטיבל לדרוש ממתיסיהו להצהיר הצהרה המביעה תמיכה במאבק  הפלשטינאים למדינה משלהם. הצהרה כזו לא נדרשה משום משתתף אחר בפסטיבל.
מתיסיהו מסר בדף הפייסבוק כי ארגון ה – BDS לחץ עליו לתמוך האג'נדה הפוליטית שלו, אך הוא סירב. "אני תומך בשלום וחמלה לכל האנשים", כתב מתיסיהו. "המוזיקה שלי מדברת בעד עצמה, אני לא אכניס פוליטיקה למוזיקה שלי. למוסיקה יש את  עוצמה להתעלות מעל פוליטיקה,  מה שיכול לאחד אנשים בכל נושא"
בפסטיבל התעקשו שאני אבהיר את  העמדות האישיות שלי, מה שהרגיש כמו לחץ ברור להסכים עם סדר היום הפוליטי BDS. בכנות, זה היה מזעזע ומעליב. כאמן היהודי-אמריקאי היחיד שהוזמן לפסטיבל, הרגשתי, שהם מנסים לכפות עלי הצהרות הפוליטיות. האם גם אמנים אחרים המשתתפים בפסטיבל נדרשו להצהיר הצהרות פוליטיות על מנת להופיע בפסטיבל? שום אמן אינו ראוי ליחס כזה, על מנת שיוכל להופיע".

וידיאו: מתיסיהו – Sunshine

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן