אייל גולן - מצעד העשור

מצעד העשור של גימל: ומה עם שלמה ארצי?

מוסיקה בדרכים

/5

אייל גולן  שוב מלך הרדיו. זמר העשור בפעם השנייה. מתחיל להזכיר את ביבי. 14 שירים במצעד העשור של כאן גימל! מה עם שלמה ארצי, הזמר שממשיך למלא אמפתיאטרונים, שמוכר כרטיסים בטירוף?! קונצנזוס לאומי עוצמתי יותר מגולן, שפונה לציבור רחב יותר. אף שיר במצעד ה-100? עברתי על הרשימה – נאדה. מה קורה כאן? האם המצעדים הם נחלת ציבור מסויים בלבד?
ב"כאן גימל", מצעד העשור, מצאתי הרבה שלומי שבת, ישי ריבו, עומר אדם אבל אף ארצי אחד. אגב, יש מקום לעוד הרמת גבה: עומר אדם, הזמר הכי מפתיע  בעשור האחרון, מיליוני צפיות, עשרות אלפים שממלאים את הופעותיו, אהוב בהיסטריה – איך הוא לא זמר העשור של גימל? להאמין למצעד הזה?
וגם: מה עם  זמרים מופלאים אחרים שבלטו  לאורך העשור. אמיר דדון, אברהם טל, חנן בן ארי? שום תואר? יצטרכו להמתין עוד עשור? לפחות "תגלית העשור". ומה עם יוצרי העשור (מילים מוסיקה, עיבוד, הפקה) אלה פונקציות שחייבות להיכנס. אבל ב"גימל" מסרבים לחשוב מחוץ לקופסה.
את מצעד העשור לא שמעתי בדרכים. הוא שודר בטלוויזיה בכאן 11. מיכל אסולין ואהרן פררה הגישו בחנחון ובנחמדות – ללא אמירה, תובנות וחוש הומור. גם  הראיונות עם אייל גולן ועדן בן זקן, זמרת  העשור,כצפוי, היו עבשים ותפלים. אם כבר מעבירים את המצעד לטלוויזיה – ראוי לקחת את המגישים המעולים ביותר. בגימל נרדמו. גם אנחנו.
אחזור על מה שכבר אמרתי בעבר: סיכומי שנה, עשור – פאסה. מסורת מצעדי הסיכום של שירי השנה/ זמרי השנה שממשיכה לנהל את שגרת תחנות הרדיו –  צריכה לחלוף מן העולם. אין כאן שום קנה מידה סטטיסטי ראוי לשמו. לא מדדי מכירות (הורדות), צפיות, השמעות. המצעדים האלה הם אחת הרעות החולות של המוסיקה המקומית, ומשנה לשנה הופכים פחות אמינים בשיקוף נכון של איכויות יוצרי המוסיקה.
הגיע הזמן להעיף את הפורמט הזה מחיינו. הרי מדובר בשמרנות נוראה. המצעדים המסכמים אינם משקפים את המוסיקה הישראלית העכשווית – לא מבחינת יוצריה הותיקים ולא מבחינת יוצריה החדשים והמוכשרים. הרשימות שאני רואה הם מיינסטרים מטריד, לא מאתגר, שאין לי מושג איך הוא נקבע ולפי איזו קבוצת גיל.
אקרא שוב לעורכי המסיקה ברדיו: די עם הסיכומים השנתיים האלה. עבר זמנם! תתחילו לחשוב מחוץ לקופסה.
נ. ב בין 20 השירים הראשונים במצעד העשור – אין אף זמרת.

10 הראשונים במצעד העשור של ג'

1. מי שמאמין – אייל גולן
2. אור גדול – אמיר דדון
3. את – אייל גולן
4. תוכו רצוף אהבה – ישי ריבו
5. רק מתגעגע – אייל גולן
6. מכתב לאחי – עילי בוטנר וקובי אפללו
7. שתדעי – שלומי שבת
8. ואני שר – שלומי שבת
9. אחת ולתמיד – ישי ריבו
10. אורות – אברהם טל

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן