מקוי טיינר מנגן ג'ון קולטריין

מקוי טיינר מנגן ג'ון קולטריין

מקוי חידד את הפרשנויות שלו ליצירות המקוריות הגדולות של "טריין"

4.5/5

האלבום הוקלט בספטמבר 1997 בווילג' ואנגארד בניו יורק. השלישיה מורכבת ממקוי טיינר בפסנתר,  ג'ורג' מרז בבס ואל פוסטר בתופים. הרפרטואר כולל יצירות מאת ג'ון קולטריין,  ושתיים שהרביעייה שלו ביצעה. ההופעה התוכנית ב-23 בספטמבר 1997 הייתה אמורה לחגוג את יום הולדתו ה-71 של קולטריין. המוזיקה הוקלטה ישירות לקלטת אנלוגית בעלת 2 רצועות ללא מיקס או עריכה.
טריו מלהיב . ספר השירים של קולטריין, מיוצג גם ברצועות כ"Crescent", "Moment's Notice" ו"Mr. Day" ובקטע המפורסם Naima. טיינר מנגן כאן גם "אפרו בלו" של מונגו סנטמריה כמו גם I Want To Talk About You של בילי אקשטיין.
זוהי הקלטה איכותית של הופעה חיה. מקוי חידד את הפרשנויות שלו ליצירות המקוריות הגדולות של "טריין", ומביא אליהן נקודת מבט ייחודית משלו. אל פוסטר נהדר בקטע הזה וכך גם ג'ורג' מרז.
מקוי טיינר ניגן לראשונה עם קולטרייין ב-1956 והצטרף ל"גאזטט" באותה תקופה. הוא חזר לקולטריין וךרביעייתו ב-1960, ובה נשאר עד 1965. נגינתו הצטייינה בפשטות מיוחדת ובמיומנות גבוהה. מקוי טיינר תמיד הפגין אותה שלווה, כשהוא ניגן כסולן או כמלווה, כשהוא ניגן עם קולטריין או כשהוא הוביל הרכב.

  • McCoy Tyner – piano
    George Mraz – bass
  • Al Foster – drums
שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן