מריה קארי. צילום: מרגלית חרסונסקי

מריה קארי ההופעה

לייבפארק

אוגוסט 2015
4/5

מדונה לא הייתה מעזה ללכת על מופע כזה. בלי אף רקדן? בלי כוריאוגרפיה, בלי פירוטכניקה? בלי כניסות מדהימות לבמה, רק החלפה של שמלה פה ושם. לא הצגת בידור גדולה מן החיים. לא להמציא את עצמה מחדש? מדונה בת 57. מריה קארי רק 46.
אבל אולי מריה קארי צודקת. היא אומרת לעצמה: יש לי נתונים ווקאליים כאלה, שאני יכולה לדלג על בידור ראוותני חדשני. יש לי להיטים, שרצים לפני, ואני יודעת לתת שאו ובידור. די במסכים גדולים, בחיבור לשניים שלושה סרטים שהשתתפתי בהם. מייקל ג'קסון על המסך ב –  I'll Be There וחוץ מזה הגעתי עם תעודות מהקייסר פאלאס בלאס וגאס. מצד שני, אולי היא לא צודקת: לאס וגאס הפכה חוף מבטחים לזמרות פופ כמו כמו סלין דיון, שהקריירה שלהן מבוססת על להיטי עבר. הן לא באות לחדש, אלא בעיקר לגרום לקהל להתרפק.
מריה קארי אפילו לא הציגה אלבום חדש או את הלהיט האחרון שלה. היא מאמינה שיש עוד קהל גדול ללהיטי התשעים שלה, יש ויש. עובדה.
השאו של  מריה קארי נקרא Mariah #1 to Infinity, כלומר להיטי המקום הראשון שלה בארה"ב. רובם משנות התשעים, וצריכים להודות שהתשעים אינם רק נירוונה ואואזיס. בשנים האלו, למריה היה כמעט כל שנה להיט של מקום ראשון. רובם חזרו לאחרונה ללאס וגאס.
ראשון לציון אינה וגאס, והאמת היא שלא ממש רציתי לקבל מריה קארי נוסח וגאס. לא חיפשתי גם מריה קארי דיווה, גם לא ציפיתי לקארי שעושה ראפ והיפ הופ, למרות שהיא נגעה בקריירה שלה גם בזה. חיפשתי יותר לבדוק את מצב חמש האוקטבות שלה. כשהיא החלה את הקריירה שלה בתחילת התשעים, זה היה מקדם המכירות הגדול שלה. מנעד נדיר. הסופרוומן של השירה בתחום הפופ סול.
יש בשורות: עדיין קשה להטיל ספק בטכניקות הווקאליות שלה. לא קרה משהו חריג שאומר, שמריה קארי ירדה מנכסיה הקוליים. קול הוא סוג של מכונה שעם השנים נשחקת. אצל קארי אין שחיקה, אין ירידה בהתלהבות. היא במצב טוב מאוד. היא גם יודעת לעשות את המחוות הנכונות לקהל, ומחוות מבחינתה הן – "אני מקווה שאתם מכירים את הלהיט הבא שלי". נו באמת, בטח מכירים. בשביל מה ההיתממות הזו. אחרת לא היית מכוונת מיקרופון לקהל ב – Emotions, ב – My All ונהנית משירת הציבור ב – I'll Be There של חמישיית הג'קסונים שנשמעה עד חולון.
מריה קארי 2015 לא הגיעה ללייב פארק להראות שהיא מתחדשת. המופע הזה היה הגנה על נכסיה הישנים. מבחינה זו – שיחקה אותה. הגנה גם הגנה באמצעות הרכב מהוקצע שנתן לה את מה שהיא צריכה. מעבר לזה – כמעט כלום. הקהל גם לא דרש. הקהל ביקש להתענג על עברה. לא שמעתי תלונה אחת.

נ.ב אם תלונה אחת גדולה אז המקום עצמו. לייב פארק ראשון לציון הוא מלכודת לבאים והיוצאים. פקקי רצח בדרך לשם ובחזרה, חניה בלתי נסבלת, וכגודל ההנאה מהמופעים, גודל הסבל מההגעה למקום והיציאה ממנו. האם ההופעה של מריה קארי הייתה  שווה את זה? עצם השאלה צריכה להדליק אור אדום גדול אצל מי שמנהלים את העסק הזה.

שירים
110th Street, It's Like That, Emotions, Shake It Off, Beautiful – with Trey Lorenz, I'll Be There – with Trey Lorenz, Rock With You –  Trey Lorenz ,My All, Honey –  Asian Tour Remix ,Obsessed, I know What You Want, Touch My Body, Vision of Love, Always Be My Baby, Thank God I Found You, Hero, We Belong Together, Without You

צילום: מרגלית חרסונסקי

מריה קארי – מסיבת עיתונאים

וידיאו 1: Vision Of Love

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן