עומר פארוק טקבילק המוסיקה הדמעות האורחים

עומר פארוק טקבילק המוסיקה הדמעות האורחים

היה רגע אחד מפעים ומרגש עד אין קץ בהיכל: עומר פארוק טקבילק פורץ בבכי, אומר דברים תוך התייפחות ומליט פניו

5/5

היה רגע אחד מפעים ומרגש עד אין קץ בהיכל: עומר פארוק טקבילק פורץ בבכי, אומר דברים תוך התייפחות ומליט פניו. נדמה לי' שראיתי גם את זוהר פרסקו, איש ההקשה שמאחוריו, מנגב דמעה. הקהל מתאושש אט אט מההלם ופותח במחיאות כפים. יסמין לוי שעמדה לידו – היתה המומה אף היא, אבל היא הבינה את מהות החוויה המרטיטה, אחרי ששרה איתו שיר על מהות משנתו-אמונתו: כולנו בני אנוש תחת אל אחד ויחיד. מוחמד, אברהם, ישו הם שליחיו. הם הביאו את הבשורה, כולם בשמו של אל אחד. הדמעות של טקבילק הביעו את  הערגה להרמוניה שבעולם. במקום להתעסק במלחמות דת – הקשב לליבך, כי יש אלוהים אחד וכולנו שווים. הלב של המוזיקאי הטורקי לא עמד בהתרגשות. מהרגעים הכי אותנטיים ומונומנטליים שאפשר לחוות בהופעה.
טקבילק התחנך על ברכי המסורת הסופית, והשפעתה מהדהדת במוזיקה שלו ובגישתו לחיים. המוזיקה שלו מושיטה יד ומחברת אנשים מעבר לגבולות שפה, דת ולאום. (*)

עומר פארוק טקבילק – התרגשות ודמעות בהיכל

הרגעים האלה היו אחד השיאים של ערב מוסיקת עולם עשיר נגנים ואורחים עליו ניצח המוסיקאי הטורקי הנפלא, המקרין באישיותו את אחדות האדם.
האורחים הישראלים של טקבילק פיארו את ההופעה – עידן רייכל, יסמין לוי, מארק אליהו. לטקבילק הצטרף על הבמה אנסמבל של מוזיקאים נפלאים: בהאדיר סנר בקאנון; יאניס דימיטריאדיס בקלידים; כריס וואביש בתופים וכלי הקשה, זוהר פרסקו – כלי הקשה, יוסי פיין – בס. ליגת על.
עומר פארוק הוא מולטי אינסטרומנליסט, איש מוסיקת העולם הגדול, שנענה בשמחה לשיתופי פעולה, וכאן הוא חוזר לכלים הבסיסיים שלו – חלילי הניי (Ney) והקאבאל (Kavala), בגלמה (Bağlama) וזורנה (Zurna), שמייצגים נאמנה גם את המקום שממנו הוא בא – טורקיה. טקבילק לא בוגד בשורשיו, בליבו הוא בטורקיה, איש סופי, אבל מהותו המוסיקלית קוסמופוליטית.
בהיכל התגשמה האינטרקציה שמאירה באור גדול את מהות המושג – מוסיקת עולם. טקבילק מרוכז באינטרקציות מסוגים שונים, הוא נע במהירות מסולמות של המוסיקה המזרחית לצליל המערבי, עובר דרך ג'אז, מוסיקה יוונית, ומגיע לטקסטורות עשירות בעלות אסתטיות מוסיקלית גבוהה ומענגת. נגן הקנון (Bahadir Sener) שלו מוסיף לו נדבך וירטואוזי משמעותי באלתור. הוא נגע בג'אז כמו ב –Elation המלהיב. Ghizemli מנגינה צנועה ויפה מעין כמוה, שהוגשה באווירה יותר אפרורית. הניי צבע את הקטע בצליל מלנכולי מיסטי.
יסמין לוי התעלתה על עצמה. זמרת נשמה אתנית מרגשת ברמה אונברסאלית. זוהר פרסקו סיפק הרבה אנרגיה להופעה בכלי הקשה. מארק אליהו צבע אותה בצלילים ענוגים בקמנצ'ה. יוסי פיין סיפק בצורה הכי משדרגת את אלמנט הרוק. עידן רייכל העניק את מגע הפופ הקלאסי בפסנתר.
הופעה בלתי נשכחת, מפגש זה של מזרח ומערב, האישיות המיוחדת של טקבילק, מוזיקה וכלי נגינה מסורתיים ועכשוויים,החגיגה המלהיבה של כל המשתתפים בסיום, והכל הצטרף לחווית קונצרט חד פעמית, מרוממת נפשות.

* "אני אוהב לחלוק את הפילוסופיה הסופית שאבי לימד אותי", אמר טקבילק לקהל, "…מצאתי בתוכי שלווה והרמוניה סביבי כל חיי". באחד הרגעים המרגשים של הערב, שר טקבילק, בקול חם שבא מהנשמה, ידיים על הלב, עיניו מחייכות בנועם, ומסביבי, יכולתי לשמוע אנשים מצטרפים, שרים יחד איתו: "אללה אללה"…

צילום: מרגלית חרסונסקי

עומר פארוק טקבילק בהיכל התרבות ת"א Sufi עם יסמין לוי

עומר פארוק טקבילק עם מארק אליהו ועידן רייכל היכל התרבות ת"א מאי 2022

עומר פארוק טקבילק עם יסמין לוי היכל התרבות ת"א מאי 2022

עומr פארוק טקבילק עם עידן רייכל, מארק אליהו, יסמין לוי היכל התרבות ת"א מאי 2022

עומר פארוק טקבילק בהיכל התרבות ת"א מאי 2022 עם יוסי פיין

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן