משה פרץ עומר אדם - מהפכה!

מהפכה!

משה פרץ ועומר אדם

Play
3.5/5

מה המהפכה? שמתחילים ערב זמר ים תיכוני בשירה אופראית מתוך "פנטום האופרה"? שמשלבים מופע אירי במופע פופ ישראלי ים תיכוני? ואולי התכוונו למהפכה עליה מכריזים החברים משה פרץ את עומר אדם לקראת סיום   – "מהפכה של שמחה, כי כולנו משפחה"  ו"העם אוהב קצב מזרחי"
העם מה זה אוהב אותה קצב מזרחי. המהפכה הסוציו-מוסיקלית  מגיעה לאחד השיאים שלה במפגש סולד אאוט של שני חתנים/נסיכים שמתהדרים  גם בז'אנר של "מוסיקה מזרחית". אכן: בתוך עמנו אנו יושבים. האלבום הזה הוא דו"ח מאיר מציאות. יש כאן מהפך, ללא ספק.
מהותו: שירים שהם סטריאוטיפים על מאהבים נכזבים מתבייתים על טון מתבכיין מסולסל, ואז, בהרף עין, משנים מסלול לדאנס מועדונים אגרסיבי. במקרה אחד – עובר הדואט של "היא רוצה לרקוד" למסלול ריקוד קאנטרי-קלטי בשיר שאומר כי הבחורה רוצה לרקוד "מהחוף של מיקונוס עד החוף של מוש". למה רוצה לרקוד?  כי "זה עושה אותה סקסית, עושה אותה יפה, עוצמת ת'עיניים רוקדת יחפה".
לא הייתי בערב הזה בהיכל נוקיה. לפי ביקורת של אבי שושן ב-Ynet, אשרי וטוב לוי: "הגודל של הבמה והאולם עשו רע לפרץ ואדם ובלעו אותם במקום שהם עצמם יאכלו את המקום. על אף שמדובר בשניים מהכוכבים הגדולים ביותר של תעשיית המוזיקה, היה צריך למצמצץ כדי לשים לב איפה כל אחד מהם נמצא בכל רגע נתון על הבמה הענקית שכיסתה כמעט את כל הפרקט ועוצבה בצורה לא ברורה ובעיקר לא פרקטית"
לפי האלבום, בשלב מסוים, הערב הפך למסיבת חפלה דאנס ים תיכוני נונסטופ שנועד להפעיל את הגוף באוריינטציה של יאללה, תקומו ותנו בידיים, ברגליים,  ועד קצות הציפורניים. לתמונה נכנסת להקת Spirit Of The Dance, (בשיר "תל-אביב") והערב צובר תאוצה. מה הקשר בין המוסיקה של משה פרץ את עומר אדם למוסיקה אירית? אין בעיה ליצור אותו. קחו מפיק מוסיקלי מיומן, והמרחק בין דבלין לתל-אביב מתבטל.
אם לא מראה עיניים, אז משמע אוזניים: גם המאזין הביתי יכול להצטרף למשה פרץ שר "סימני הזמן",  בטח ל"גם אם העולם יתהפך" של פרץ עצמו שמתחיל שקט ומחליף הילוך למקצב מענטז. שני אקורדים, והקהל מתמוגג.  אפשר לעצור לרגע ולהצטרף לשיר יפה כמו "זיקוקים" (טל רביב- שמוליק נויפלד), שפרץ מבצע נפלא, ליהנות מהפתיחה של "כשאת הולכת" (אורן בן ארי-סתיו שמש) בצליל נשיפה מרטיט, שיר אהבה המפגיש את הקולות.  משה פרץ נשמע זמר מבוקר, עומר אדם לוחץ על הסלסול כמעט כמו טייס אוטומטי.
"מהפכה" בסיום מצטרף ל"מול כל העולם". אני לא מרגיש "משפחה" וגם לא פונה לאלוהים בבקשה שישמור על הרוקדים. טוב שלא מבקשים ממנו שיצטרף לחגיגה, למרות שהייתה שם חגיגה גדולה, תמורה בידורית לכסף ששילם ההמון. וכן, המהפך הוא מהפך של ממש.

שירים: שקט+ ברצלונה, אם זאת מלחמה, נועצת מבט, מיליון נשיקות, הטעם הישן, ארוץ עד אלייך, אלף פעמים, בניתי עלייך, רוצה רק לרקוד, מאמי זה נגמר, אז הלכתי, בוקרשט, הופה, אין כמוך, תל-אביב, סימני הזמן, גם אם העולם יתהפך, זיקוקים, כשאת הלכת, מודה אני, אולי הלילה, אשמור עלייך, נמס ממך, מהפיכה + מול כל העולם

עיבודים והפקה מוזיקלית: יעקב למאי

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן