מתן לוי פליט ראליטי מוסיקה, מתאר מצב של "חצי אוהב / חצי שפוי" מול מושא אהבתו, מעמיס דימוי על סבלו – 'כמו סירת נייר בים בודדה", ולא שוכח התייחסות כאמן לעצמו ולאמנותו. "כך הייתי חי עם רגשות במגירה/ מהלילה עד הבוקר כותב לך יומן" כדי להבהיר שזו לא רק אהבת הבלתי שפוי, אלא השראת האמן שמשרבט את סבלו למגירה. או-אה. זוהי גחמה הנפוצה אצל רבים מיצרני הפופ הים תיכוני. אם אנחנו בוכים אהבה, הדמעות יספגו בדף הכתיבה.
זה לא הכל: יומרתו האומנותית מובילה ל"ואת כמו ספר קבלה/ של אהבה במתנה". הלך עד תורת הסוד והמיסטיקה היהודית כדי לבטא תחושתו. זה לא עד כדי כך נשגב ורוחני, כי בסופו של דבר, הוא יורד לבנלי ולרכושני – "את אבן יהלום". השרבוטים הסתמיים מגיעים ל"בסוף היה שווה גם אם הלב אז נלחם/ כי מה שלא יהיה זאת אהבה בחינם". מה מה? אולי מתן לוי יסביראץ כוונת המשורר.
הזמר ששר את החצי אוהב-חצי שפוי כבר עסוק ברכישת שירי אהבה אינסנטנט בסיוע סלסולים א-לה אייל גולן ופאר טסי. לפי נוסחי המוסיקה והשירה הוא מבין נפלא מה הולך תחנות המיינסטרים האזוריות.
לוי נשמע מאז "הכוכב הבא" כאחד מהזמרים המבטיחים במשבצת המוסיקה הישראלית-ים-תיכונית, אבל הוא הולך במסלול צפוי מדי, שלא יעניק לו נקודות וייחודיות על פני זמרים אחרים בז'אנר הזה.
מתן לוי אבן יהלום בימוי: אביב לוסקי צילום ועריכה: עידן דמארי
מה שלא יהיה אני שלך לעולם/ חצי אוהב חצי שפוי שלם מכולם
מהלילה עד הבוקר אחורה בזמן/ כמו סירת נייר בים בודדה
כך הייתי חי עם רגשות במגירה/ מהלילה עד הבוקר כותב לך יומן
יש מדרגות לנשמה/ ואת כמו ספר קבלה/ של אהבה במתנה
אבן יהלום הבאתי לך שלום/ רק תני לי יד / נטפס על גג עולם
על הגשר הישן אמרת לי/ קח אותי לשם לעוף בציר הזמן
ציפור כנף/ כמו כוכבים מעל כולם/ לא תהיי לבד לעולם
בסוף היה שווה גם אם הלב אז נלחם/ כי מה שלא יהיה זאת אהבה בחינם
כמו מים לשתות בך טיפה טיפה/ יש מדרגות לנשמה
ואת כמו ספר קבלה/ של אהבה ונתינה
אבן יהלום הבאתי לך שלום/ רק תני לי יד/ נטפס על גג עולם
על הגשר הישן אמרת לי/ קח אותי לשם לעוף בציר הזמן
ציפור כנף/ כמו כוכבים מעל כולם/ לא תהיי לבד לעולם