רביב כנר עידן רייכל

מתרגשים עידן רייכל

הכוכב הבא לאירוויזיון 2020

רביב כנר, עדן זוהר, מורן אהרוני, גאיה שאקי, אלה לי להב, דוראל סעדון
4/5

עידן רייכל הוא השראה גדולה לכל המתמודדים, וגם הפעם השירים הוציאו מהמבצעים  ביצועים מצויינים. במקרה אחד אף מוטטו את מי שנראה עד עכשיו הבחור הכי קשוח בתחרות – רביב כנר, ששר "ממעמקים". הבחירה של רייכל בזמרים לפרויקט שלו היתה היתה מאז ומתמיד חלק מהניסיון להפוך את המוסיקה שלו לייחודית. הערך המוסף המלודי והמילים דרשו זמרי ייחודיים, ובשיר  אהבה הזה  – הקול של כנר אכן הגיע ממעמקים שקשה לתארם. השיר חולל משהו בתוכו, וההתפרקות שלו על כתפי רייכל הוציאה עוד משהו גדול מן החיים מהאישיות שלו כזמר.
האם יש קולות מסוימים המובנים על השירים של רייכל?  רייכל מעולם לא הלך על "זמרי בית" קבועים. להיפך: הוא חיפש  קולות שונים כדי להעניק לשירים את הגוון הנכון מבחינתו. הפתעה מסוימת היתה בבחירה של זהבה בן לשיר את "אהבה כזו". השיר זוהה איתה. יש בו תום המכיל אמת חיים, כשמדובר באהבה ושברונה. הגעגועים לאהבה ההיא הם בלתי הפיכים. והנה באה מורן אהרוני והגישה אינטרפרטציית רגש ששייכת אך ורק לה. מבחינתו של רייכל – יש לו עוד ביצוע נדיר לשיר הזה באוריינטציה של השירים הם בני במסגרת הפרויקט הגדול שלהם.
גאיה שאקי תיזכר מהפרויקט של עידן רייכל בהכוכב הבא בביצוע האלגנטי והאינטילגנטי שלה ל"אולי הפעם", שהיה  בו גם איפוק נונשלנטי וגם עומק של רגש. היא חילקה אנרגיות קוליות ואמוציונאליות בהדרגתיות והעניקה לשיר  כוונה ועומק בדרכה בליווי האקורדיון בו ניגן רייכל.
בפני אלה לי להב עמד אתגר – השיר "מחכה" ("יום אחד זה יקרה-יבוא כאילו היה שם תמיד")  המוכר מההגרסאות השונות של ריטה ועידן רייכל עצמו. ריטה ריגשה בשיר הזה כריטה. גרסת רייכל קירבה אותי יותר לשיר באוריינטציה אישית. הנמכת הטון, האווירה החורפית – הפכה את השיר לחתיכת אמת חיים, קלאסיקה ישראלית. אצל אלה לי היפה והמיוחדת, עם כל הקסם שיש בה – השיר איבד מעט עומק. צדק כנראה מי שטען, כי לאלה לי מתאימים שירי פופ מזן מסוים. היא אינה יכולה להעביר לחלקה שלה כל שיר, בטח לא בעברית. אנגלית היא אזור הנוחות שלה ובו היא צריכה להישאר.
לסיכום 2 הפרקים עם עידן רייכל: הפרויקט שלו קם לחיים, לא רק בזכות המבצעים החדשים, אלא תודות לעיבודים של עמוס בן דוד ולהרכב המופלא שליווה אותם, שבהחלט הזכיר את הימים היפים של "הפרויקט של עידן רייכל".

רביב כנר – "ממעמקים"
עדן זוהר -La Eternidad Que Se Pedro
מורן אהרוני – "אהבה כזו"
גאיה שאקי – "אולי הפעם"
אלה לי להב – "מחכה"
דוראל סעדון (קבוצה 1 מול אוהד שרגאי) – "לפני שייגמר" – הדחה

אלה לי להב – "מחכה"

רביב כנר – "ממעמקים"

מורן אהרוני – "אהבה כזו"

גאיה שאקי – "אולי הפעם"

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן