נדב דגון אביב בכר - לבבי

לבבי

נדב דגון ואביב בכר

מילים: ר' שלום שבזי לחן: אביב בכר הפקה מוזיקלית: נדב דגון שירה: אביב בכר
3.5/5

מה מושך מוזיקאים בני המאה ה-21 להלחין טקסטים של משורר מהמאה ה-17?  אני קורא את "לבבי" של ר' שלום שבזי, המשורר המכונה "הביאליק של התימנים", וזוהי שפת שירה שרחוקה ממני כרחוק מזרח ממערב. סופרלטיבים על שבזי לא חסר: מגדולי המשוררים והחכמים של יהדות תימן, האישיות הרבנית הנערצת ביותר על יהודי תימן. האם ניסינו אי פעם ללמוד את שיריו לעומק? האם הוא נכנס לתוכנית הלימודים? יד על הלב: אני בור ועם הארץ כשמדובר בשבזי.
מצד שני – אנשים צעירים שולחים לי את שיריו מולחנים באוריינטצית קרוס אובר – ימנית-פופית-אלקטרונית. נדב דגון, מוסיקאי, מתופף ומפיק מוסיקלי בינלאומי חבר לאביב בכר, מהצמד "הדס קליינמן ואביב בכר". התוצאה אתנית ימנית פריכה מלודית וזורמת בנעימות קולית שיש בה סלסול בהשראת מסורת השירה התימנית כמו גם שירת יחדיו במיטב המסורת הפיוטית. העיבוד האלקטרוני נשזר בצלילים המסורתיים. האם זה מקרב אותי לטקסט של שבזי?  האם זה יוצר בי סקרנות להעמיק? – ממש לא. התחושה היא שהמלים הן אמצעי להפוך את השיר למוסיקה אתנית פיקנטית, כלומר – התרגשות חלקית בהחלט מהשזירה של מילים ומוסיקה.

לְבָבִי יַחְשְׁקָה עָפְרָה/ לְשִׂכְלִי הֶחֱלִי/ וְאָשִׁיר שִׁיר וְקוֹל זִמְרָה/ בְּנִגּוּן מַמְלְלִי/ פְּרִידַת אַהֲבָה קָשָׁה/ כְּאֵשׁ חֶרֶב מְלֻטָּשָׁה/ יְדִידִי בָא וְלֹא נָשָׁה/ וְהֵאִיר אָהֳלִי/ לְךָ הַכֹּל חֲמוּד עֵינִי     / וְהַכֹּל מִמְּךָ/ בְּעֵת רָצוֹן שְׁמָעֵנִי/ וְהַטֵּה אָזְנְךָ

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן