ביבי נתנהו תשדיר עם נועה קירל

נועה קירל: גם הפרת תקנות צה"ל וגם שיתפת פעולה עם תשדיר בחירות של נתניהו

מדובר בסרטון ההופך את המשבר הכאוטי של המגפה לתשדיר תדמית פוליטי אלקטורלי ע"י ניצול ציני של מלכת הרייטינג

/5

ניצן פינקו פרסמה ב"הארץ" (18.9) את תגובת צה"ל על כך שנועה קירל, חיילת בשירות סדיר, עברה על התקנות כשהשתתפה בסרטון של ביבי נתניהו
מדובר בתשדיר הסברה של ראש הממשלה, ששודר בימים האחרונים שלפני ההסגר בטלוויזיה.  בסרטון קירל, המכונה נ', "גויסה",  כ"פרויקטורית" על ידי ראש הממשלה כדי להסביר לילדים את חשיבות עטיית המסכה, נטילת ידיים ושמירת מרחק כחלק מ"מבצע תפוח בדבש".
אף שמטרת הסרטון היא לכאורה לספק מידע על ההתמודדות עם נגיף הקורונה, קירל ונתניהו מסירים את המסכה כשהם מדברים עם הילדים, ובכך משבשים את המסר. קירל מסבירה לילדים את חשיבות הסגר: "כדי שתהיה לנו שנה טובה, אנחנו חייבים לשמור על ההנחיות", "וכן, גם לעזור להורים שלנו לשמור עליהם". מדובר למעשה בסרטון תדמית של נתניהו, בו הוא מעלה יחד עם קירל סטורי. קירל שרה איתו את "בראש השנה" והם צוחקים ומתבדחים.
דובר צה"ל, "הופעה מסוג זה של חיילי צה"ל במסגרות פוליטיות אסורה. החיילת קיבלה אישור מצה"ל בדרגים שאינם מוסמכים לכך. לפיכך, יתוחקר בימים הקרובים תהליך האישורים ויופקו הלקחים למען הימנעות הישנות מקרים מסוג זה".

מעבר לטריקים והשטיקים: המורה החדש, שהגיע לכיתה ופונה לילדים, משחק למעשה למבוגרים במוח כמעט בלי שנרגיש: מכנה את נועה קירל "נ" (כמו בשב"כ, במוסד, ולעיתים בצבא). בהמשך יזכיר לגמרי "במקרה" את ההסכם עם האמירויות וחשיבותו הרבה, כאילו לשם כך "גייס" את נ' ל"מבצע תפוח בדבש". הוא איש הבטחון והמנהיג הדגול… מדובר בסרטון ההופך את המשבר הכאוטי של המגפה לתשדיר תדמית פוליטי אלקטורלי בניצול  ציני של מלכת הרייטינג לצורך כך.

וכך מתנהל השיח מול התלמידים:

נועה – נ : "אני רוצה לדבר על הדבר הכי חשוב. סבא וסבתא. (על המסך מופיע הטקסט: "שומרים על סבא וסבתא")

נועה:  אנחנו חייבים לשמור על הבריאות שלהם.

נתניהו: "אתם יודעים מה זה הבריאות שלהם? –  א ת ם !"

נועה: אז לא לשכוח לאחל להם שנה טובה בטלפון או בזום, לשלוח להם כרטיס ברכה, ולומר להם כמה אתם אוהבים אותם.

נעצור כאן את האירוע, ונשאל את השאלה הקריטית: אם חס ושלום, מישהו מהסבים והסבתות ילך לעולמו במהלך התקופה הזאת, כמה טון רגשות אשמה הפיל הסבא נתניהו על כתפי הילדים האלה? האחריות על מותם תהיה עליהם! איזה מטען רגשי בלתי נתפס? האמנם, הבריאות של הקשישים היא באחריותם של הנכדים? אגב, מה אומרת על כך, הפסיכולוגית, שרה – MA, BA?
בהמשך מוטלות משימות נוספות על הילדים לעזור להוריהם. "עטיית מסיכה שמירת מרחק ושטיפת ידיים". – לא, אדוני המורה, ראש הממשלה, לא די ב"שטיפה". יש לרחוץ ידיים! ואתה במיוחד אמור לדעת את ההבדל.

נניח שהפנמנו, אבל מה על הילדים והמבוגרים להבין מהפרדוקס הבא:
נתניהו: אזרחי ישראל, ראש השנה חל הפעם בתקופה קצת ( "קצת"???) מיוחדת. אנחנו לא יכולים לחגוג אותה כמו שאנחנו רגילים.
נועה: אבל אנחנו יכולים להראות אהבה כמו שהיינו רגילים, אפילו יותר! כאן ממש התבלבלתי – אז מותר לחבק ולהתחבק, לנשק ולהתנשק? כי כך היינו רגילים…

ומשהו על נועה קירל: היא נמצאת במירוץ מטורף לנצל את המומנטום האדיר של הצלחתה. זה התחיל בצה"ל, שפרש בפניה שטיח אדום, כדי שתנצל את המעמד שקיבלה כסלבית, כאמצעי קידום ויחסי הציבור. זה התחיל בפרסומת של חברת Yes, והגיע עד תשדיר תדמית לנתניהו. לקירל אין אלוהים. אומנות שמומנות. היא תמכור הכל כדי להניע את הצלחתה, גם כאשר היא יודעת שראש הממשלה משתמש בה לא רק לתשדיר הממנף את ההנחיות של משרד הבריאות, אלא כפרומו למסע הבחירות שלו.

בנימין נתניהו עם נועה קירל בברכה לראש השנה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן