Daniel Barenboim

נוקטורנו מיטב המוסיקה הרומנטית לפסנתר

מיהו פסנתרן גדול? פסנתרן גדול הוא מוסיקאי גדול

דקה, פיליפס, דוייטשה גרמופון, EMI, הליקון
5/5

כמה זה 77:04 פלוס 78:14 דקות? 155.18 דקות או 2.59 שעות של צלילי פסנתר שיעשו עליכם פעולת ריכוך קשה.  סגרתי חלונות, מזגתי יין אדום משובח, עמעמתי את האורות. כול הקלסיקונים  ניגנו לכבודי, והם היו מה-זה רומנטיים.
רשימה חלקית של מלחינים: גריג, פורה, ליסט, סאטי, שופן, שוברט, שומן, מנדלסון, ברהמס, רחמנינוף, צ’ייקובסקי, פדרצקי, דיביסי, ראוול.
רשימה של פסנתרנים: אמיל ג’ילס, קאן וו פייק, ג’ורג’ בולה, פסקל רוג’ה, לאנג לאנג, ראדו לופו, קלאודיו אראו, דניאל בארנבויים, ולדימיר אשכנזי, דימיטרי אלקסייב.
מיהו פסנתרן גדול? פסנתרן גדול הוא מוסיקאי גדול. קחו את  ולאדימיר אשכנזי מה שלא ינגן בפסנתר מעניק ליצירה – עומק ועוצמות חדשות. הקלטות שופן שלו, או הקונצ'רטי לפסנתר של מוצארט, או הפרלודים של רחמנינוב או שוסטקוביץ'. בטהובן לא יוצא דופן במקרה הזה. קחו את הסונטות לפסנתר. המוסיקליות שלו היא נדירה. אולי ההשוואה המתבקשת כאן היא עם הפסנתרן דניאל בארנבויים,
זה דיסק כפול של נגינה ברגש מעודן, בפיאניסימו שנוגע בספירות אל אנושיות, במלודיות כובשת, ברכות מענגת.

***  נוקטורנו – יצירה שקטה לפסנתר, תקשיבו לצליל שופן – זה בדיוק זה, ואחרי ה-38 קטעים אני אוסיף – מוסיקה שמנתקת אותך ומובילה לנתיבים שלא איכפת לי לנוע עליהם כול יום כמה שעות.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן