נורית גלרון יקיצה

יקיצה

נורית גלרון

התו השמיני
4/5

הדרך אל אלבום חדש היא סוג של תכנון החלום הבא של האמן, כשהוא מתגשם, מתחיל תכנון חדש. "יקיצה" (שיר על תכנון החלום) הוא עוד התגשמות של החלום העכשווי של נורית גלרון, שירים אחדים שייכנסו לרפרטואר הראשי שלה. 
החלום הוא שאיפה למה שקוראים במושג הכוללני – "קלאסיקות". אצל גלרון השירים האלה מזוהים באוריינטציה סגנונית, שיש בה בדרך כלל קווי מתאר של מנגינות מעט מלנכוליות, טון של עצבות מעורב בערגה וניסיון לגעת בצער בצורה הכי אישית.
כזהו השיר המסיים "טבעת", שכתבה לה עינב ג'קסון. זהו שיר על סוף יחסים. התפילה לאהבה שתבעיר אש, שתהפוך את האדמה – סופה בפירוק החדר. "בקירות יש נדר אבל אין בו אהבה". שיר טעון בכאב, שמושר מתוך תחושת הזדהות עצומה. זה שיר שאני שולח לרשימת הנצח שלה. זוהי גלרון ששרה כאב הכי אותנטי בחיבור יפהפה לפסנתר של עינב ג'קסון.
אני לוקח אתי מהאלבום הזה את "ויש" של נתן זך ויוני רכטר, מעוטר בצליל החצוצרה הג'אזי נוסך האווירה של אבישי כהן. שיר על מה שנועדה להיות אהבה ועל ניפוץ החלום. צלילי הפסנתר של יוני רכטר (שמצטרף גם בשירה) מובילים את השיר במנגינה קסומה בנתיב מדוכדך בטון צערה הטיפוסי אל הזמן הנצחי.
ב"יקיצה" (מילים שלה, לחן של שלמה יידוב) מביעה גלרון רצון לנהל את חלומותיה, לשלוט בהם, להפקיע אותם מתחום ההזיה הבלתי נשלטת, מהתת מודע, מן משאלה ילדותית משהו לקיום עולם טוב יותר, לא צלילה למעמקי הנפש. נורית שרה בטון הטיפוסי שלה, בעצבות עמוקה. גם ההפקה של עופר מאירי דאגה שהשיר הזה יצטרף לקווי המתאר המוכרים שלה –  באווירה מדוכדכת, לאותה פינה אינטימית, מעומעמת אור.
אותו טון  שולט גם ב"הבזק חייך"  (שגיא הרשקו/ בן אלקיים) – עיסוק שחוק משהו במשמעות החיים. האם ההבנה שהחיים הם מסע לשומקום תשנה התנהגות, תרגיע, תאפשר לשלוט יותר בזמן?
ב"מוכה אהבה" (מילים של נורית, לחן – סיוון שביט) שרה גלרון על אוהב אלכוהוליסט, שחזרתו אליה היא חזרה לאותו מקום חסר סיכוי. המוסיקה הקודרת מובילה לכיוון אחד, כמו מעידה לקראת סוף ידוע מראש. טון צערה אינו משדר דרמה, אלא חמלה, הכרה רוויית צער במצב בלתי ניתן לשינוי של נכה האהבה. תוגת הצער נישאת על קצב וקולות ליווי בעיבוד ובהפקה שמשאירים אותה בקווי המתאר הסגנוניים המוכרים שלה. רפי רשף  מוסיף לשיר קטע קריאה מתוך "החדר הקטן" של ריימונד קארבר בגוון אפלולי יפה, כמו מתוך חדר שבו שורר כאב של בדידות, אבל גם צורך לנחם.
שינוי כיוון: "הד של אהבה" – שיר קצבי פשוט העוסק בהווייתנו המשתנה בתדירות גבוהה, כאשר גם האהבה נשאר "הד של אהבה". שיר יציאה מקו התוגה האופף את האלבום.
נורית גלרון אוהבת להתבדח בהופעות על הדימוי העצוב והכואב שהיא משדרת. האלבום הזה לא ישנה את הדימוי. זו אינה נורית גלרון שמחפשת שינויים, אבל מי צריך שינויים, כשהטון המוכר עדיין  מצליח להפעים.

שירים: יקיצה, מוכה אהבה, בהבזק חייך, הד של אהבה, היה נדמה לי, ויש, מי בלבבך, כמו שמבקשים, טבעת

עיבודים והפקה מוזיקלית: עופר מאירי.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. השיר האחרון באמת מזכיר את גלרון הקלאסית (אגב זה עינב ג'קסון, לא עינת). גם השיר "ויש" יפה מאד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן