נטשה אטלס, הזמרת הבלגית ילידת מצרים, מגיעה לראשונה לישראל

/5

נטשה אטלס Natacha Atlas, הזמרת הבלגית המשלבת בין מוזיקה ערבית למוזיקה מערבית אלקטרונית (בעיקר היפ-הופ).דראם-אנ-בייס ורגאי, תגיע להופעה אחת ברידינג ג' בתחילת דצמבר.
אטלס החלה את הקריירה שלה כחלק מלהקת מוזיקת העולם – Transglobal Underground. מ – 1995 היא פונה לקריירת סולו. מאז אלבום הסולו הראשון – Diaspora (גלות) הוציאה שבעה אלבומי סולו והייתה חלק משיתופי פעולה רבים וגרסאות כיסוי מיוחדות, ביניהן גרסתה לשיר "Mon Amie La Rose" שבססה אותה בצרפת ב – 1999.
אביה של נטשה נולד בירושלים, והיא בעל שורשים מרוקאים, מצריים ופלסטינאים. אמה היא בריטית שהתאסלמה. סבה (מצד אביה) נולד במצרים, גדל בפלסטינה והיגר לאירופה בגיל 15. נטשה הצהירה שהיא גם 10% יהודיה, כי סבה של סבה היה יהודי וכן כי היהדות והאסלאם תמיד שלובים ומחוברים זה לזה בעיניה.
נטשה גדלה בפרוור של בריסל, בלגיה באזור של הקהילה המרוקאית. לאחר שהוריה התגרשו, עברה לגור באנגליה עם אמה. נטשה מדברת ושרה במספר שפות; ערבית, צרפתית, אנגלית וספרדית. בגיל 24, חזרה לבלגיה והחלה בשתי עבודות במקביל; האחת- רקדנית בטן, והשניה- זמרת בלהקת סלסה. בשנת 1991 הכירה את חבריה הבריטים להרכב Transglobal Underground והפכה לזמרת ורקדנית הבטן של ההרכב שהתמקד בשילוב צלילים מערביים ומזרחיים עם סגנונות אחרים.
"תמיד יתקיימו בתוכי שתי זהויות- ערבית ואירופאית. כשהייתי צעירה, ניסיתי להתעלם מהחלק הערבי שבי, צדו של אבי, כי חשבתי שהוא שונה וזר. אבל כשהייתי נערה צעירה הלכתי למועדון לילה בבריסל ושמעתי שם מוזיקה ערבית, אז ידעתי שזה קיים גם בי ושאני רוצה לחקור את זה. אז בסופו של דבר הגעתי לקיצון השני. אבל ככל שהתבגרתי, הבנתי שיש בי את שני הצדדים, כך אלוהים ברא אותי. בימים אלו אני חולמת בשתי שפות".
בשנת 1995 הוציאה את אלבום הבכורה שלה, ועד שנת 2001 הוציאה בסך הכל 4 אלבומים, ששמותיהם מעידים על שורשיה המזרח תיכוניים. בשנת 1999 שיתפה פעולה עם דיוויד ארנולד (אשר הלחין את המוזיקה לחמישה סרטי ג'יימס בונד ועוד סרטים וסדרות רבים), ביחד יצרו גרסת כיסוי לשיר הנושא של הסרט James Bond – You Only Live Twice. בשנת 2001 זכתה בתואר שגרירה של רצון טוב בכינוס האו"ם נגד גזענות. במוזיקה נטשה מתייחסת לנושאים פוליטיים בנוגע לאיסלם וליהדות, ומעודדת שלום, שלווה והרמוניה.
נטשה אטלס נשואה לכנר הבריטי-מצרי סאמי בישאי, והזוג מחלק את זמנו בין לונדון לצרפת. היא מגדירה את עצמה כ"טכנית מוסלמית"'  אך מצהירה כי "בימים אלה אני מעדיפה לחשוב על עצמי כעל אנגלו-מזרח-תיכונית, ולהשאיר את הדת מחוץ לתמונה"
3.12.11 רדינג 3, נמל ת"א

על אלבומה האחרון Mounqaliba

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן