נפטר אדגר פרוזה, מנהיג הלהקה הגרמנית טנג'רין דרים

/5

אדגר פרוזה Edgar Froese, ממייסדי ההרכב האלקטרוני הגרמני טנג'רין דרים Tangerine Dream, הלך לעולמו בגיל 70. ההודעה על מותו הפתאומי נמסרה בדף הפייסבוק של הלהקה. פרוזה נפטר כתוצאה מתסחיף ריאתי בעיר וינה. בידיעה נכתב: "אדגר אמר בזמנו. אין מוות, רק שינוי בכתובת הקוסמית שלנו". הלהקה הייתה אמורה להופיע במאי 2014 בישראל, אך הופעתה בוטלה עקב מכירת כרטיסים נמוכה.
פרוזה הקים את "טנגרין דרים" ב-1967 בברלין. הוא היה החבר היציב ביותר בלהקה, שעברה שינויים פרסונליים רבים. אלבומיה הראשונים של הלהקה היו פורצי דרך, ולמעשה יצרו ז'אנר, שנקרא “Krautrock”, שבלט בשנות ה-60 וה-70 בחיבור בין רוק למוסיקה אלקטרונית. בין הלהקות שבלטו בסגנון הזה Kraftwerk, Neu! ואחרות. המוסיקה של "טנג'רין דרים" הצטיינה באלמנטים חלליים-קוסמיים. מאלבומיה הבולטים: Phaedra של שנת 1974, Rubycon של שנת 1975.
"פדרה" הוא האלבום הראשון של טנג'רין דרים שהוליד הז'אנר האלקטרוני של אסכולת ברלין. זהו גם האלבום שהוציא את הלהקה לעולם הגדול. הלהקה עברה מאז גלגולים ושינויים רבים. פרוזה הוא היחיד שנשאר מההרכב המקורי. באמצע השבעים התייצב ההרכב על פרוזה, כריסטופר פרנק Christopher Franke, פיטר באומן Peter Baumann.
טנג'רין דרים – "חלום המנדרינה"
יצרה מוסיקה מעין סוריאליסטית בתמהיל של כלי הנגינה קלאסיים, כלי נגינה אלקטרוניים עם אפקטים שנוצרו ע"י מכשור אלקטרוני-אנלוגי בשילוב שירה חיה, בהשפעות שהיו תערובת של רוק מודרני (הנדריקס, פינק פלויד) ומוסיקה קלאסית – באך, ראוול, בטהובן. לטנג'רין דרים הייתה השפעה מכרעת על עולם המוסיקה האלקטרונית ומוסיקת העידן החדש (הניו-אייג').

     

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן