סטיב האקט, הגיטריסט לשעבר מג'נסיס, יגיע במאי להופעה אחת

/5

סטיב האקט (יליד 1950), לשעבר גיטריסט להקת הפרוגרסיב רוק ג'נסיס, יגיע להופעה אחת האנגר 11 ת"א במסגרת קידום אלבומו האחרון Beyond the shrouded Horizon שיצא בשנה שעברה.
סטיב האקט הצטרף ללהקה ג'נסיס ב – 1971. כעבור 7 שנים ועזב אותה בעקבות משבר משפחתי ואמנותי. גבריאל ובאנקס מקימי הלהקה, היו עד אז הדומיננטיים בהרכב, אולם כשגבריאל עזב,  נכנס פיל קולינס לתפקיד מנהיג הלהקה; האקט לא הסתדר עם חלוקת העבודה, ופרש לקריירת סולו. בשנת 1977.
הוא הוצי 34 אלבומי סולו, ובניהם שני אלבומי מופת – Voyage of the Acolyte, תקליט הבכורה מ-1975 (כשעדיין היה בג'נסיס) והשני Morning Spectral מ-1979. את אלבום הסולו הראשון שלו הקליט סטיב האקט מיד לאחר הכאוס אליו נקלעה להקת ג'נסיס בעקבות סיבוב ההופעות המתיש עם האלבום The Lamb Lies on Broadway ברחבי העולם. בשנות השמונים פתח חברת תקליטים עצמאית והוציא שני אלבומי גיטרה מצוינים – Bay of Kings בשנת 1983 ו- Momentum בשנת 1988. מסע ההופעות שקידם את האלבומים הללו זכה להצלחה חסרת תקדים.
בשנת 1986, הקים האקט להקת בשם Supergroup GTR עם הגיטריסט סטיב הו (מלהקות הפרוגרסיב Yes ו- Asia). הלהקה הוציאה אלבום שזכה למכירות אדירות ואף לאלבום-זהב. האקט עזב את הלהקה בעקבות אי-הסכמות בנוגע להנהלה ולכספים של הלהקה.
ב – 1997 יצא האלבום המושפע מנאו-קלאסיקות, A Midsummer Night's Dream, בשיתוף עם התזמורת הפילהרמונית הממלכתית של בריטניה.
בשנת 2009 הוציא סטיב את מה שהוגדר כ"אלבום הקאמבק" שלו, הכוללת רשימת נגנים מעוררת התפעלות: סטיב האקט ואחיו ג'ון (חלילים, סינתיסייזר ARP ופעמונים), מייק ראת'רפורד, פיל קולינס, ג'ון אקוק (טכנאי ומפיק-משנה), סאלי אולדפילד (האחות של מייק פוצחת בשירה לקראת סוף האלבום), רובין מילר ואפילו הבסיסט פרסי ג'ונס, שעבד עם קולינס בלהקת הפרוג-פיוז'ן Brand-X משנת 1974 ועד סוף שנות השבעים. את האלבום הוציא בשם ג'נסיס. במקביל, באותה שנה יצאה הביוגרפיה המתעדת את חייו של סטיב האקט, Sketches of Hackett, שנכתבה ע"י אלן היואיט.
האקט נחשב למלחין רציני, הרקע הקלאסי שלו כולל חקירה מעמיקה של ענקים כדוגמת אריק סאטי, אלבינוני, סקלרטי ובאך. הוא שולט היטב במלאכת העיבוד הקאמרי, מתמודד בקלות עם משקלים א-סימטריים, בונה קונטרה-פונקטים במיומנות ומשלב גם קטעי מקהלה אפקטיביים בהשראת תקופת הבארוק והכנסייה האנגליקנית.
בשנת 2010 הצטרפה להקת ג'נסיס לרשימה המכובדת של הלהקות המוצגות ב- Rock and Roll Hall of Fame בארה"ב, אז הצטרף סטיב האקט לחברי להקתו, פיל קולינס, טוני באנקס, מייק רות'רפורד לקבלת הפרס.

סטיב האקט יופיע בישראל במוצ"ש 5.5.2012 בהאנגר 11, נמל תל אביב.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן