סקסופוניסט העל גארי סמוליאן ינגן במועדון גריי בתא

סקסופוניסט העל גארי סמוליאן ינגן במועדון גריי בתא

במופע המרכזי יבצעו שלושה סקסופוני בריטון - גארי סמוליאן, רוברט אנצ'יפולובסקי ואלעד גלרט את המוזיקה של ג'רי מאליגן.

/5

סקסופוניסט הבריטון גארי סמוליאן (Gary Smulian) ינגן בשתי הופעות בזו אחר זו במועדון גריי  בת"א ב-3.5 במחוות לג'רי מאליגן ולפפר אדאמס. יליד  1956, נחשב נגן בריטון הג'אז מהמובילים בעולם. מאז 2009 הוא זוכה ברוב תארי סקסופוניסט הבריטון של השנה, הן במגזינים השונים: דאונביט, ו-JazzTimes והן בפרס השנתי שמחלקים עיתונאי הג'אז; הוא חבר קבוע בהרכבים ותזמורות נחשבות כביג בנד של דייב הולנד, ה-Vanguard Jazz Orchestra (לשעבר התזמורת של מל לואיס ות'אד ג'ונס), התשיעייה של ג'ו לובאנו ועוד.
סמוליאן, התחיל את דרכו בתזמורת המהוללת של וודי הרמן. זכה ב-  6 פרסי גראמי על הקלטות של בי.בי. קינג, דייב הולנד, ג'ו לובאנו והוואנגרד ג'אז אורקסטרה.
הסקסופוניסט ג'ו לובאנו אמר עליו: "סמוליאן הוא וירטואוז סקסופון הבריטון. יש לו צליל עצום, סווינג נוקשה, והוא אמן שפת הביבופ".
במופע המרכזי, המאוחר בערב הזה יבצעו שלושה סקסופוני בריטון – גארי סמוליאן, רוברט אנצ'יפולובסקי ואלעד גלרט את המוזיקה של ג'רי מאליגן. זו תהיה מחווה לקונצרט האולטימטיבי שנערך ב-1998 בו חברו  שלושת הבריטוניסטים המובילים דאז של הבופ – שני הותיקים ניק בריגנולה ורוני קיובר (שניהם כבר לא איתנו) וגארי סמוליאן – להרכב מופלא ולא שגרתי: Three Baritone Saxophone Band. ההרכב הרבה להופיע בפסטיבלים, ואף הקליט אלבום מלחניו של הבריטוניסט  ג'רי מאליגן, שגם היה מנטור של גארי סמוליאן.
בהופעה המוקדמת באותו ערב תנגן  מוסיקה של פפר אדאמס, מי שהיה אחד מנגני סקסופון הבריטון המשפיעים והמבוקשים במאה ה-20. נוסף למאות ההקלטות בהן השתתף, הוא הקליט עשרות אלבומים בהובלתו ובהובלה משותפת עם החצוצרן דונלד בירד. גארי סמוליאן הוא ממשיך דרכו המובהק של פפר אדמס, ואף הוציא אלבום מעולה המוקדש למוזיקה שלו.
גארי סמוליאן – סקסופון בריטון,  אלק כץ – פסנתר, אורן הארדי – קונטרבס, דויד סירקיס – תופים

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן