מלטף ומשקר ההופעה

עברי לידר

מועדון התיאטרון יפו
4.5/5

לפני השיר "מלטף ומשקר", דיבר עברי לידר על אביו שנפטר. נמלא געגועים. רעד בקולו. ליטף ולא שיקר. שלח את הקהל הביתה לצלצל להורים. זה רגע מכונן, כמעט פסק זמן בחגיגות עברי לידר 2012, שהגיעו להרבה שיאים צפויים.
חגיגות? לא תמיד אני מבין מה גורם ליוצר וזמר לעשות סלטה לאחור ולחזור לאלבום שיצא לפני 15 שנה, זאת גם על רקע העובדה, שעברי לידר נמצא עכשיו במקום אחר לחלוטין, באלבום הבינלאומי של T.Y.P עם ג'וני גולדשטיין, שזכה לאזכור בסוף הערב הזה. אבל מתברר שמגמת הרטרו בפופ המקומי עובדת כל כך חזק, שהשאלה הזו כמעט אינה רלוונטית. כל ההופעות במועדון התיאטרון היו סולד אאוט.
כלומר 15 שנה ל"מלטף ומשקר" הן רק איזשהו תירוץ להחזיר את לידר לבמה, והוא אכן איננו מסתפק רק באלבום ההוא, ומעניק הדרן ארוך של מיטב הלהיטים.
השירים של "מלטף ומשרר" עוסקים במצוקות קיומיות, שבירות ובדידות. לידר הצליח להעביר את הסיפורים האישיים, לתרגם את התחושות למטפורות רומנטיות מוצלחות, לשדר כאב אותנטי.
מה שתמיד עבד אצל לידר מוכיח את עצמו: יוצר רוק מקורי, נטול דימוי רוקרי, שאינו מתייפייף, גם לא משקר, טונות של אנרגיה, אבל גם רוך מלטף. יודע לגייס לעצמו הרכב מצוין, דואג לתאורת במה אפקטיבית.השאלה מה אנחנו מצפים מעברי לידר, בוגר ב-15 שנים מאז הופעת הבכורה של "מלטף ומשקר", שאני זוכר ממועדון לוגוס – היא כמו שתשאל האם ברוס ספרינגסטין היה פחות או יותר טוב לפני 15 שנה. לידר הוא אותו הלידר ואולי טוב שכך, עובדה שקהל שהיה אז זאטוטים מצביע ברגליו ובגרונו.
גם אם יש תחושה שכבר הייינו במופע הזה, עברי לידר עדיין חי אותו בתשוקה, והחיבור בסיום לדאנס האלקטרוני של TYP אמנם לא ממש הומוגני, אבל למרבה הפלא – עובד גם עובד.

שירים: כמה כוכב, אף אחד משנינו, תמיד אהבה, לאונרדו, ג'קט, אגדות, כנפיים, מלטף ומשקר, מרי לנצח, אישה לויתן, יותר מדי אהבה, זה טוב. הדרן א: ניסים, האנשים החדשים, הכוס הכחולה, רק תבקש, זכיתי לאהוב, על קו המים, חולצת פסים הדרן 2: Mash Up (ג'וני גולדשטיין לבד) 20 Seconds,Disco, Fuck Off Berlin

נגנים: אריאל טוכמן, גיל לואיס, ברק קרם, עדי גולדשטיין, אמיר רוסינו

צילמה: מרגלית חרסונסקי

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן