עובדיה חממה מנציח את ארז אורבך ז"ל

/5

הצוער ארז אורבך נפל בפיגוע דריסה  ב-8 בינואר במהלכו נסע מחבל במשאיתו בצהרי היום אל תוך קבוצת חיילי קורס הקצינים שהגיעו לטיילת ארמון הנציב בירושלים.  ארז ושלוש חיילות, סגן שיר חג'אג', סגן יעל יקותיאל וסגן משנה שירה צור, קיפחו חייהם.  ארז היה בן עשרים בנפלו. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בכפר עציון. הותיר הורים, ארבעה אחים ואחות. הוא הועלה לדרגת סגן משנה אחרי נפילתו.

במלאת שלוש שנים לנפילת ארז  הפיקו בני משפחתו דיסק הכולל ארבעה-עשר שירים, שאת רובם כתב ארז והלחין עובדיה חממה, שנקרא "והיה לארז אדיר".
את השירים באלבום שרים חממה יחד עם בני משפחת אורבך ועם כמה מחבריו למסלול של ארז  אורי ארנד וברק וולווביק ועם מבצעים ביניהם: ארז לב ארי, אילן דמרי, יהושע לימוני, יוסי פרץ וגיל עקיביוב ששר את שיר הנושא.

"זהו אלבום על חיים, לא על מוות…או אפילו על החיים שממשיכים גם אחרי המוות", אומר עובדיה, "זוהי שירת החיים של נער מתבגר, תלמיד ישיבה וחייל בקורס קצינים, שהיתה לי זכות גדולה להיות המלחין של שיריו".
חממה מוסיף ומספר כי  התחבר לשנינות, לתהיות, להומור, לתובנות ולחכמה היהודית הצעירה/זקנה של ארז. כבמטה קסם, החזירו אותו המילים הכובשות לגיל עשרים והוציאו ממנו מקצבים ומנגינות "כמו שהייתי מלחין אז, וניגונים כפי שאני תופס אותם היום".

"ארבע דקות לתשע בלילה" – ארז אורבך, עובדיה חממה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן