עודד סנדטש מיקי קם - לילה טוב

לילה טוב

עודד סנדטש ומיקי קם

מילים ולחן איה כורם עיבוד ניהול מוזיקלי: גיא פרטי
4/5

את הדואט שמעתי לראשונה בביצוע איה כורם  וגידי גוב  באלבומה (של איה) – "הלב הזה המשומש". מה לה ולו? מה לברכת "הלילה טוב" הזה ולשיר המאוד לא אופטימי שאומר: "רוב הזמן כבר לא נשאר לי שום דבר לומר/ ואם נשאר אז זה משהו עצוב".  בבית הלפני אחרון ה"משהו עצוב" משנה גרסאות  ל"מה זה משנה אם אני אף פעם לא שמחה". ה"לילה טוב" הוא חלק מניסיון להמתיק במשהו את ההשלמה עם תוגת התחושה שאין הרבה מה לשנות במצב הבדידות כמו גם חוסר הידיעה הפאטאלי המשתלט על  חיינו. "פעם", שרה מיקי קם "עוד רשמתי חלומות בתוך מחברת/ פעם עוד ראו לי הכל על הפנים/ פעם הייתי מתאהבת מהר על כל הראש", ובאשר לעתיד גם כאן לא משהו לכתוב עליו הביתה. "יֵשׁ הַרְבֵּה שֶׁעֲדַיִן לֹא עָשִׂיתִי/ עֲדַיִן לֹא גִּדַּלְתִּי מִשְׁפָּחָה/ וְלֹא לָמַדְתִּי לִשְׁרֹק וְלֹא הָיִיתִי בִּנְיוּ זִילַנְד/ וּמָה זֶה מְשַׁנֶּה אִם אַף פַּעַם אֵין בִּי מְנוּחָה". איה כורם ניסתה לשרטט רגשית את עצמה וגם לכרוך את תהיותיה ותעיותיה עם כל העולם "כי כולנו נישאר לבד בסוף לבד בחדר/ אוֹ שֶׁנִּהְיֶה מֵתִים לְגַמְרֵי וּכְבָר לֹא נֵדַע מִכְּלוּם".
בדואט המקורי איה כורם פתחה וגידי המשיך. בקאבר עודד סנדטש פותח ומיקי קם ממשיכה. העיבוד המקורי (אדם בן אמתי איה כורם)  שם דגש על צליל אקוסטי של גיטרה בנוסחי פולק של פעם, קווי מתאר מוסיקליים שהבליטו יפה את השירה. בעיבוד החדש – חליל ופסנתר הם שצובעים את השיר בצבעים רכים, מעניקים לשיר לבוש יפה אחר. ווקאלית, אני מעדיף את איה כורם, שנשמעת באופן טבעי קרובה יותר לתחושות בהן נכתב השיר. מצד שני עודד סנדטש משדר בשירתו יתר ייחודיות/ אמינות מול שירת גידי גוב.

****  עודד סנדטש ומיקי קם נפגשו בחדר החזרות ועל בימת התיאטרון הלאומי הבימה במחזה המוזיקלי "מיקה שלי".

לִפְעָמִים עוֹלֶה עַל אוֹטוֹבּוּס, רַק כְּדֵי לַחְזֹר הַבַּיְתָה/ לְהַנִּיחַ אֶת הָרֹאשׁ בְּחֵיק שֶׁל מִישֶׁהוּ אָהוּב
רֹב הַזְּמַן כְּבָר לֹא נִשְׁאַר לִי שׁוּם דָּבָר לוֹמַר/ וְאִם נִשְׁאַר לִי אָז זֶה מַשֶּׁהוּ עָצוּב
הָרֹב עֲדַיִן לֹא מוּבָן לִי, זֶה בְּסֵדֶר/ לֹא לְקַלֵּף, לֹא לְהָעִיר מָה שֶׁרָדוּם
כִּי כֻּלָּנוּ נִשָּׁאֵר לְבַד, בַּסּוֹף לְבַד בַּחֶדֶר/ אוֹ שֶׁנִּהְיֶה מֵתִים לְגַמְרֵי וּכְבָר לֹא נֵדַע מִכְּלוּם
לַיְלָה טוֹב לְכָל מִי שֶׁמַּרְגִּישׁ לְבַד/ לַיְלָה טוֹב לְכָל מִי שֶׁמַּחְזִיק מַעֲמָד/ לַיְלָה טוֹב לִי וְלַיְלָה טוֹב לְאַף אֶחָד
פַּעַם עוֹד רָשַׁמְתִּי חֲלוֹמוֹת בְּתוֹךְ מְחַבֶּרֶת/ פַּעַם עוֹד רָאוּ לִי אֶת הַכָּל עַל הַפָּנִים
פַּעַם הָיִיתִי מִתְאַהֶבֶת מַהֵר מַהֵר עַל כָּל הָרֹאשׁ/ מוּזָר לַחְשֹׁב עַל כָּל הַהֶרְגֵלִים הַיְּשָׁנִים
וְיֵשׁ הַרְבֵּה שֶׁעֲדַיִן לֹא עָשִׂיתִי/ עֲדַיִן לֹא גִּדַּלְתִּי מִשְׁפָּחָה/ וְלֹא לָמַדְתִּי לִשְׁרֹק וְלֹא הָיִיתִי בִּנְיוּ זִילַנְד
וּמָה זֶה מְשַׁנֶּה אִם אַף פַּעַם אֵין בִּי מְנוּחָה.
לַיְלָה טוֹב לְכָל מִי שֶׁמַּרְגִּישׁ לְבַד/ לַיְלָה טוֹב לְכָל מִי שֶׁמַּחְזִיק מַעֲמָד/ לַיְלָה טוֹב לִי וְלַיְלָה טוֹב לְאַף אֶחָד.

לַיְלָה טוֹב לִי.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן