עומאר פארוק טקבילק המאסטר של המוסיקה הסופית לשתי הופעות בדצמבר

/5

עומאר פארוק טקבילק, הנחשב אחד המאסטרים של המוסיקה הסופית, מגיע לשתי הופעות בדצמבר. עומאר פארוק זכה להכרה עולמית כאמן עכשווי של המוסיקה הסופית והטורקית,  גם בזכות היותו משכין שלום ומגשר פערים בין-תרבותיים באמצעות המוסיקה והיצירה.
כבר כילד פיתח מיומנות במגוון רחב של כלים בזכות דודו, שהיה בעלים של חנות כלי נגינה במקביל למד ועבר הכשרה להיות איש דת עד גיל 12 – אז בחר בקריירת מוסיקה כייעוד. הוא חבר להרכבים מוסיקליים שונים, והפך לאחד המוסיקאים הבולטים בטורקיה.
בתחילת שנות ה-70' יצא לסיבובי הופעות בעולם שם הכיר את זוגתו, התאהב והיגר לארה"ב. האפשרויות העומדות בפני מוסיקאי טורקי בארה"ב היו מוגבלות, ועומאר פארוק הקים את הרכב "הסולטנים" שהוציא 5 אלבומים, שזכו להכרה-הצלחה בעיקר בקרב קהילת המהגרים מהמזרח התיכון. ההכרה האמנותית וההצלחה המסחרית המשמעותית הגיעו רק בסוף שנות ה-80', כשפגש את המוסיקאי האמריקאי בריאן קין. עומאר פארוק יצא עם קין לדרך חדשה, הם הוציאו במשך העשור הבא 6 אלבומי וזכו יחד להכרה נרחבת בסצנת מוסיקת העולם.
עומאר פארוק חבר לשורה ארוכה של פרוייקטים עם מוסיקאים בעלי שם ביניהם החצוצרן דון צ'רי, המתופף ג'ינג'ר בייקר (the Cream), ביל לאזוול, גלן ולז, טרילוק גורטו ועד עופרה חזה.

עומאר פארוק טקבילק (חליל ניי, שירה, בגלמה, זורנה, כלי הקשה) בהדיר סאנאן (קאנון) איתמר ארז (גיטרה) יאניס דימיטריאדיס (פסנתר, קלידים) ריבר גורגוריאן (כלי הקשה) מוראט טקבילק (כלי הקשה)

עומר פארוק טקבילק – הופעתו בישראל בפסטיבל תרבות שלום ב-2007

צילום: יוסי חרסונסקי

13.12 – זאפה ת"א, 14.12 – זאפה ירושלים, מחיר כרטיס 180 ₪

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן