0Y0A0997-001

Abutbul Music , ההופעה

עומר אביטל

זאפה הרצליה
4/5

אחרי האלבום, הגיעה באופן טבעי השקתו. זאפה הרצליה, אחרי ארוחת הערב, מול שולחנות עמוסים אוכל ושתיה. מי שעקב אחרי עומר אביטל, הבסיסט הוורסטילי, יודע למה לצפות., כלומר – להיות מופתע מעוד תרכובת של ג'אז מלודי, שהוא גם אמריקני, ישראלי ואוריינטאלי.
בהרכב, כמו ב – Abutbul Music  הדיסק המושק, שני סקסופוניסטים – אסף יוריה באלט ובסופרנו, אלכסנדר לווין בטנור, יונתן אבישי הוותיק בפסנתר, עופרי נחמיה הצעיר – בתופים. בתוכנית הערב מבחר מקשת הסגנונות המרכיבה את האלבום, למעשה מפתח להבנת התפיסה המוסיקלית האקלקטית של אביטל, שיוצא מהרדבופ ועובר דרך פאנק, אפרוביט, פולק ישראלי, לטיני, סול. עומר אביטל הוא כור היתוך, מוסיקאי של חזון והרפתקנות לפרוץ גבולות הג'אז.
בגדול, זהו ג'אז של מארג צבעים הבנוי בתפרים מדוקדקים, בחילופי מקצבים, בסווינג נהדר בקטעים כ – New Yemenite Song”", “Bed-Stuy”, “Muhammad’s Market”, "רמת גן" בתערובת של מוסיקה שיש בה השפעות מ צ'רלס מינגוס ועד ארט בלייקי. תוסיפו – פריטתו ה"זמרתית" מלודית בקונטרבס ותקבלו ג'אז מקורי אטרקטיבי מייד אין יזראל ארוז ליצוא. המוסיקה של עומר אביטל וחמישייתו אינה מיינסטרים ג'אז, אבל היא בהחלט ידידותית ומתקשרת, אטרקטיבית בקשר של מקצב ומלודיה, יוצרת תחושה של עוד ועוד. אביטל מצליח להכניס את המאזין לתהליך היצירה, למבנה ולהתפתחות של המוסיקה.
מה שהפריע לתחושת הזו –  הייתה התאורה הסטטית האדומה המשעממת שבמקום לפתוח את המוסיקה, היא השאירה אותה באווירת מרתף מחניקה. הרכב ג'אז ברמה בינלאומית גבוהה – ראוי לפחות לתאורן, סתם תאורן שיאיר את הסקסופוניסט החשוך, שיפתח ספוט על סולו תופים או קונטרבס. לתת עוד אלמנט שעושה את ההבדל בין דיסק להופעה.

עומר אביטל – קונטרבס, יונתן אבישי – פסנתר, אסף יוריה – סקסופונים טנור וסופרנו, אלכסנדר לווין – סקסופון טנור, עופרי נחמיה – תופים

צילום: מרגלית חרסונסקי

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן