עידן עמדי 4

עידן עמדי – תשליך

עידן עמדי

מילים ולחן: עידן עמדי עיבוד והפקה מוסיקלית: עמוס בן דוד
3/5

יאללה נשליך הכל. נשליך את הכעסים, המלחמות, ההרהורים, השקרים. , ננטרל את עצמנו. מה זה? לחיות בחלל ריק? מה פרץ השחרור הזה?  דווקא בפתיחה של השיר יש משפט מדהים – ש"כולנו קצת אבודים", אבל איכשהו יודעים להשכיח – רוקדים, לוגמים מהיין. אבל אז באה העצה הישראלית הטיפוסית – עזוב אותך מצרות. תשליך הכל, אחי.אל תתמודד, תשליך את הבעיות. .
האם עמדי התכוון לביקורת על "האחים" המקומיים שממליצים על בריחה מהחיים? – לפי השיר – אני בספק. השיר אינו יורד על אווירת הכלום. הוא אומר- יאללה, שחק אותה כאילו שומדבר לא קרה. תשליך, אחי, את הכל למים ולשמיים. ומה האלטרנטיבה?
אולי עמדי בכל זאת מתכוון לחיים בחאפלה, נתק מוחלט מהמציאות. במוסיקה, במיוחד בעיבוד הים-תיכוני יש סממנים לאווירה הזו, למרות שהמנגינה אינה בדיוק השטאנץ. עמדי מצרף קולו לאווירת השמח. זה בסדר. לפי העיבוד, יהיה להיט מיינסטרים סטנדרטי שיצלח גלי הרדיו המקומי. מה מעבר? מי צריך מעבר? זוהי מהותו של מוסיקת המוכתבת ע"י הזרם המרכזי – הוא נעה בנתיבה, חיה בשלום את חייה, ולעולם אינה פורצת דרך.

לבד, בין המון אנשים/ שמוחאים לעצמם כפיים,/ זה כנראה מדבק מאחד לשני,/ רוקדים, כולנו קצת אבודים/ לוגמים עוד טיפה מהיין/ זה משכיח את הכאבים
פזמון:זוכר אחי לוחש לי,/ "תשליך את כל הניסיונות,/ תשליך את כל הכעסים,/ אל המים..
תשליך את המלחמות,/ תשליך את כל ההרהורים,/ אל השמיים../ תשליך את כל השקרים,
תשליך אחי, תשליך"
בצד, קל יותר להציץ,/ על הדברים שדילגו מעלינו,/ מהר אני בורח,/ פתאום זה מפחיד,/ למכונית, אין לי ממש יעדים,/ אני נוסע ברדיו שומע,/ עוד שיר שהלילה מזכיר
פזמון: את אחי אומר לי,/ "תשליך את כל הניסיונות,/ תשליך את כל הכעסים,/ אל המים..
תשליך את המלחמות,/ תשליך את כל ההרהורים,/ אל השמיים../ תשליך את כל השקרים,
תשליך, אחי תשליך"
בים, החושך ואני,/ צופים על הגלים, בינתיים,/ השעה כבר אחת ועשרים,/ בוכים….
פזמון: מרחוק אחי צועק לי,/ "תשליך את כל הניסיונות,/ תשליך את כל הכעסים,
אל המים../ תשליך את המלחמות,/ תשליך את כל ההרהורים,/ אל השמיים../ תשליך את כל השקרים

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

7 תגובות

  1. הפעם יוסי, אתה לדעתי לא ממש בכיוון. זה הכי לא שיר של חאפלה ויאללה בלגן. מספיק להקשיב לטקסטים האחרים של הבחור ולקרוא קצת מהביוגרפיה שלו בשביל לראות עד כמה הוא רחוק משירי ה"יאללה בואו נעשה שמח"..
    המשמעות של השיר הזה בעיניי כ"כ רחוקה מהמשמעות שמצטיירת מהביקורת שלך. נראה לי שהפעם לא הצלחת לקרוא בין השורות ומעבר למנגינה הלכאורה "השמחה".
    טל

  2. אדוני המבקר ,חוששני שלא ירדת לסוף דעתו של השיר דיו . להשליך את כל המהמורות והמכשולים בחייך ,ולדעת להפטר מהם ,כיוון שהם מהווים אבן נגף בחייך ,לדעתי זהו שאיפתו המינמלית של כל אדם באשר הוא ,אם תכנס קצת לעומקם של המילים תבין בעצם ,שזהו מין טיפול פסיכותרפי נפשי עצמי ,לדעת לשחרר ולהשליך את הרעל בחייך ,כי הוא פשוט מקלקל כל חלקה טובה שקיימת בך !! יופי של שיר ,ועידן רק מוכיח את גאוניותו כיוצר וזמר !

  3. יוסי, אני הצלחתי להבין בדיוק למה שהזמר אמר וממש לא במובן של בואו נחיה כולנו בחאפלה אלא יותר במובן של להשליך ממנו חלק מהדברים שממסמרים אותו למקום ולא נותנים לו לנשום / לחיות. אולי צריך קצת להכיר את הסיפור שלו ולהיות מקורב לדת בשביל להבין את המשמעות של השיר הזה שלו.

  4. לא נראה לי שהמבקר הבין את הטקסט
    התשליך הוא במובן להסיר את כל הקליפות להתקרב לבורא עולם ומכאן לעצמנו שהתרחקנו ממטרותנו כאומה ועלידי שאיפותינו האגואיסטיות נמלאנו ספיקות ואנו מקיאים עצמנו לדעת…כך אני הבנתי בכל אופן
    השירה מצויינת אך אין ספק שהלחן נופל מהשיר הראשון שעמדי הפליא עלינו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן