עידו רייכל זהבה בן שרה אהבה כזו

אהבה כזו

עידן רייכל שירה: זהבה בן

מילים, לחן, עיבוד והפקה מוסיקלית: עידן רייכל
4/5

כמה פשוט לכתוב על אהבה – מהסוג ש"כבר לא מוצאים".  כדי להכיל אותה, עליך לחוות אותה. כלומר את מסלול ה"שוב בורח שוב חוזר" ואיסוף השברים ופיסות החיים. עידן רייכל הופך את מכלול החוויות למנגינה. זה הסיפור שלו – המנגינה. היא אמורה להכיל  "לב שבור", "סודות שמורים", "אוחזים ידיים" וגם  "ירח".אלו אינן מילים של שירי אהבה  שכותבים היום. יש בהן תום המכיל אמת חיים, כשמדובר באהבה ושברונה. הגעגועים לאהבה ההיא הם בלתי הפיכים. אין כאן מקום לומר את הדברים אחרת.
זהבה בן שרה את השיר כמו זהבה בן. לא פחות לא יותר. היא ולא אחרת. בלתי הפיכה. אתה לא תוציא ממנה משהו אחר. קולה בלעדי.  חדות בהירה ונקיה. היא אינה מספקת כביכול את הניחוח הענוג-רומנטי-נוגה  שרגילים לקבל מהשירים של רייכל, כאילו היא אינה מובנית על המוסיקה שלו, ולכן שיתופה הוא הפתעה מסוימת.
מצד שני, האם יש קולות מסוימים המובנים על השירים של רייכל? ההרגל עושה מן הסתם את שלו. רייכל לא הולך על "זמרות בית" קבועות. הוא מחפש קולות כדי להעניק לשירים את הגוון הנכון מבחינתו.
ראיתי קליפ וידיאו, שבו השיר נפתח בשירתו הענוגה-עדינה של עידן רייכל בליווי צלילים של גיטרה אקוסטית. הפרולוג הזה אינו קיים בשיר עצמו, שהוא נטו זהבה בן. האם הייתי רוצה לשמוע את רייכל נטו בשיר הזה? – התשובה היא כן, וזאת מבלי לגרוע מהביצוע של זהבה בן, שלוקחת את השיר לחלקתה, ואז כאילו "מבטלת" את נוכחות הסינגר-סונגרייטר.
זהבה בן מסלסלת בנינוחות, הבעתה אינה גולשת לדרמטיות יתר, הגוון המזרחי היפה חובר לקצב הפריך  ולצליל אקורדיון. כפשטותן של המילים – פשטות הלחן והביצוע של השיר, הגם שלא בטוח אם הוא יזוהה עם המוסיקה של רייכל.

אהבה כזו כבר לא מוצאים / סודות שמורים בלב שלי שנים/ תמונות בין שקט בין מילים
לב שבור הופך שירים/ שתיקה הופכת לה מנגינה
אהבה כזו כבר לא רואים/ הולכים לאט ואוחזים ידיים/ בצדי השביל כולם עוברים
אוספים שברים פיסות חיים/ דמעות הופכות לשיר ומנגינה
כמו ירח מתמלא ומתרוקן/ אתה קרב ומתרחק/ אבל הלב שלי יוצא אליך/ שוב בורח שוב חוזר
אין יום אחד שיעבור בלי שאחשוב עליך

קליפ: במאי אלעד וייסמן, צלם יובל מימון עורך אור פרג 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן